Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitirme Projesi II (Deneysel Dokuma II) HKE 410 8 0 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof. KADRİYE DİDEM ATİŞ
Dersi Verenler Prof. KADRİYE DİDEM ATİŞ,
Dersin Yardımcıları

Dr. Öğr. Üyesi Mine Taylan

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Tekstil sanatında uygulanan yüzeylerin tasarım prensipleri doğrultusunda incelenmesi

Dersin İçeriği

Türkiye ve dünyada sergilenen serbest tekstillerin araştırılması

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tekstil tasarım prensiplerini öğrenir
2 Zemin- Şekil ilişkisi kurar
3 Tasarımında kullanacağı renk, oran, biçim, malzeme vb. seçimlerini belirler ve uygulayabilir.
4 Tekstil yüzeyinde kullanacağı süsleme öğelerini çoğaltarak çeşitler ve farklı serbest tasarımlar yapabilir.
5 Malzeme tanır.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tekstil Tasarım Prensipleri hakkında genel bilgi.
2 Tekstil Tasarım Prensipleri hakkında genel bilgi.
3 Türkiye´deki ve Dünyadaki çağdaş tekstiller üzerinde tasarım prensiplerinin etüdü
4 Türkiye´deki ve Dünyadaki çağdaş tekstiller üzerinde tasarım prensiplerinin etüdü
5 Araştırma konusunun tespiti
6 Araştırma konusunun tespiti
7 Yazılı ve görsel kaynakları inceleme
8 vize
9 Yazılı ve görsel kaynakları inceleme
10 Yazılı ve görsel kaynakları inceleme
11 Yazılı ve görsel kaynakları inceleme
12 Dosya hazırlık
13 Dosya hazırlık
14 Dosya hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Tüm görsel kaynaklar.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. X
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. X
3 Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. X
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. X
5 Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. X
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. X
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar.
8 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. X
9 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. X
11 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 10 10
Toplam İş Yükü 128
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,12
Dersin AKTS Kredisi 5