Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uygulama Atölyesi I (Deneysel Dokuma I) HKE 419 7 2 + 4 4 10
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof. KADRİYE DİDEM ATİŞ
Dersi Verenler Prof. KADRİYE DİDEM ATİŞ,
Dersin Yardımcıları

Dr. Öğr. Üyesi Mine TAYLAN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çeşitli kirkitli dokuma teknikleri ile proje konusunu uygulamayı amaçlar.

Dersin İçeriği

Tasarımların çeşitli malzeme ve “kirkitli” dokuma teknikleri ile uygulanması.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tartışma,
2 Tartışma,
3 Anlatım,
4 Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Geleneksel Türk Sanatları ile ilgili bir tasarım konusunun seçimi.
2 Geleneksel Türk Sanatları ile ilgili bir tasarım konusunun seçimi.
3 Konu hakkında görsel ve yazınsal verilerin araştırılması. / Çeşitli “kirkitli” dokuma tekniklerinin farklı malzemelerle denenmesi.
4 Konu hakkında görsel ve yazınsal verilerin araştırılması. / Çeşitli “kirkitli” dokuma tekniklerinin farklı malzemelerle denenmesi.
5 Konu hakkında görsel ve yazınsal verilerin araştırılması. / Çeşitli “kirkitli” dokuma tekniklerinin farklı malzemelerle denenmesi.
6 Konu hakkında görsel ve yazınsal verilerin araştırılması. / Çeşitli “kirkitli” dokuma tekniklerinin farklı malzemelerle denenmesi.
7 Dosya hazırlanması.
8 vize
9 Diploma projesi için tasarımların hazırlanması.
10 Tasarım aşaması.
11 Tasarım aşaması.
12 Tasarım aşaması.
13 Tasarım aşaması.
14 Tasarım aşaması.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Yazılı ve görsel tüm kaynaklar

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. X
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. X
3 Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. X
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. X
5 Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. X
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. X
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. X
8 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. X
9 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. X
11 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Performans Görevi (Uygulama) 40
1. Performans Görevi (Atölye) 10
2. Performans Görevi (Atölye) 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 9 144
Ara Sınav 1 2 2
Performans Görevi (Uygulama) 1 5 5
Performans Görevi (Atölye) 2 5 10
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 258
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 10,32
Dersin AKTS Kredisi 10