Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Okul Deneyimi OOE 310 6 1 + 4 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SUAT KOL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Mehmet KUMRU

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin genel amacı, okulöncesi eğitim kurumları ve bu kurumlarda gerçekleştirilen uygulamaları tanımak ve yorumlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste, okul öncesi eğitim kurumlarının özellikleri, idari personelin görev ve sorumlulukları, okul bir günün nasıl planlandığı, çocuğun okulda bir gününü nasıl geçirdiği ve uygulanan eğitim programının içeriği konularına değinilecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Okul öncesi öğretmeninin gün içinde yapması gerekenleri açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
2 Okul öncesi eğitimde kullanılan yöntem-teknikleri ve sınıf yönetimini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
3 Okul öncesi eğitim ortamlarının özelliklerini tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
4 Okul öncesi eğitim kurumlarında zümre etkinliklerini ve idari süreci kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
5 Okul öncesi eğitimde aile-okul işbirliğini ve önemini yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Okulda İlk Gün (Okul yöneticileri, yardımcıları tanışma ve okulun yönetim ve işleyişi hakkında bilgi alma) Okul Öncesi Eğitimi Programı, Okul Deneyimi Etkinlik Planı ve Dosya Hazırlama Kılavuzu
2 Fiziksel Ortamın Gözlemi Okul Öncesi Eğitimi Programı, Okul Deneyimi Etkinlik Planı ve Dosya Hazırlama Kılavuzu
3 Bir çocuğun bir okul günü içerisindeki tüm davranışlarını gözlemlenmesi Okul Öncesi Eğitimi Programı, Okul Deneyimi Etkinlik Planı ve Dosya Hazırlama Kılavuzu
4 Bir çocuğun bir okul günü içerisindeki oyun davranışlarının ve tercihlerinin gözlemlenmesi Okul Öncesi Eğitimi Programı, Okul Deneyimi Etkinlik Planı ve Dosya Hazırlama Kılavuzu
5 Bir kız bir erkek çocuğun çalışmalarının değerlendirilmesi Okul Öncesi Eğitimi Programı, Okul Deneyimi Etkinlik Planı ve Dosya Hazırlama Kılavuzu
6 Öğretmenin gözlenmesi Okul Öncesi Eğitimi Programı, Okul Deneyimi Etkinlik Planı ve Dosya Hazırlama Kılavuzu
7 Küçük grup çalışması planlanması Okul Öncesi Eğitimi Programı, Okul Deneyimi Etkinlik Planı ve Dosya Hazırlama Kılavuzu
8 Oyun etkinliğinin gözlenmesi Okul Öncesi Eğitimi Programı, Okul Deneyimi Etkinlik Planı ve Dosya Hazırlama Kılavuzu
9 Drama etkinliğinin gözlenmesi Okul Öncesi Eğitimi Programı, Okul Deneyimi Etkinlik Planı ve Dosya Hazırlama Kılavuzu
10 Fen-doğa etkinliğinin gözlenmesi Okul Öncesi Eğitimi Programı, Okul Deneyimi Etkinlik Planı ve Dosya Hazırlama Kılavuzu
11 Aile katılımı etkinliklerinin incelenmesi Okul Öncesi Eğitimi Programı, Okul Deneyimi Etkinlik Planı ve Dosya Hazırlama Kılavuzu
12 Çocuklara soru sorma etkinlikleri Okul Öncesi Eğitimi Programı, Okul Deneyimi Etkinlik Planı ve Dosya Hazırlama Kılavuzu
13 Küçük grup etkinliği planlama Okul Öncesi Eğitimi Programı, Okul Deneyimi Etkinlik Planı ve Dosya Hazırlama Kılavuzu
14 Portfolyo çalışması ve sunuş Okul Deneyimi Etkinlik Planı ve Dosya Hazırlama Kılavuzu
Kaynaklar
Ders Notu

Okul Deneyimi Etkinlik Planı ve Dosya Hazırlama Kılavuzu

Ders Kaynakları


 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. X
2 Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. X
3 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. X
4 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. X
5 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. X
6 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. X
7 Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. X
8 OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. X
9 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. X
10 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. X
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. X
12
13
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 20
2. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 10
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Uygulama) 1 5 5
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 5