Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Alan Seç. II: Matematik ve Hata IME 412 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURAY ÇALIŞKAN DEDEOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Büşra Çaylan

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Matematikte yapılan hatalar hakkında farkındalık yaratmak ve bu hataları giderme yollarını araştırmaktır.

Dersin İçeriği

Matematiksel hata. Matematikte hata yapmanın nedenleri. Kavram yanılgısı ve hata arasındaki ilişki. Matematiksel ispat yöntemleri. Paradokslar. Doğru bilinen hatalar. Matematiksel yanılmalar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Matematiksel hataların nedenlerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Kavram yanılgıları ve matematikte yapılan hatalar arasındaki ilişkiyi açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
3 Matematiksel ispat yöntemlerini uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
4 Matematikte doğru bilinen hataları sorgular. Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
5 Matematiksel yanılmalara örnek verir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
6 Paradokslardan örnekler verir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Matematiksel hata nedir?
2 Matematikte hata yapmanın nedenleri nelerdir?
3 Matematikte hata yapmanın nedenleri nelerdir?
4 Kavram yanılgısı ve hata arasındaki ilişki.
5 Matematiksel ispat yöntemleri
6 Matematiksel ispat yöntemleri
7 Paradokslar
8 Paradokslar
9 Ara Sınav
10 Doğru bilinen hatalar
11 Doğru bilinen hatalar
12 Doğru bilinen hatalar
13 Matematiksel yanılmalar
14 Matematiksel yanılmalar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Matematik ve Hata, Pan yayıncılık, İstanbul (Yazar: Nurettin ÇALIŞKAN)

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. X
2 Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. X
3 Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. X
4 Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. X
5 Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. X
6 Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. X
7 Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. X
8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. X
9 Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. X
10 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler.
11 Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. X
12 Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. X
13 Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder.
14 Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar.
15 Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 10 10
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 118
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,72
Dersin AKTS Kredisi 5