Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İtfaiye Servis Yönetimi | YNG 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SAFİYE SENCER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İtfaiye servis yönetimi, itfaiye yönetim sistemi ve organizasyon yapısı içerisinde verimliliğin arttırılması, kalite ve servis hızının yükseltilmesi sürecinde gerekli olan plan ile işlem basamaklarının ve yöntemlerinin incelenmesini hedeflemektedir. Servis yönetimi ile birlikte mevcut system yapısının modellenmesi, çözümlenmesi ve analizi sürecinde performansın ölçülerek değerlendirilmesi amaçlar arasında yer almaktadır. Bu ders ile öğrenciler servis yönetimi ve iş süreci kavramlarını farklı teknikler ile birlikte değerlendirecek ve analiz edebilecektir. Böylece sistem ihtiyaçlarını belirleyebilecek ve iş fonksiyonlarını ve iş süreçlerini, yönetim sürecinde tanımlayabileceklerdir. |
Dersin İçeriği | Servis yönetimi ve tanımı, itfaiye servis yapısı, Türkiye’den ve dünyadan örnek yapılar, kaynak yönetimi,-insan kaynakları, malzeme yönetimi, bilgi yönetimi ve yenilikçi yapının entegrasyonu, kaza yönetiminde koordinasyon yapısı ve rol dağılımı, kalite yönetimi, performans yönetimi, risk yönetimi, kaza risk yönetimi ve yangın esnasında risk değerlendirilmesi, analitik risk yönetimi sisteminin oluşturulması, yangın risk yönetimi standartlarının oluşturulması, stratejik yönetim teknikleri, yalın yönetim ve teknikleri, performans süreç değerlendirme ve veri zarflama tekniğinin uygulanması yer almaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | ||
2 | Yangın Güvenliği ve Yanma ilgili uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Servis Yönetimi Tanımı | |
2 | İtfaiye Servis Yapısı-Türkiye’den ve dünyadan örnek yapılar | |
3 | Kaynak Yönetimi (İnsan Kaynakları, Malzeme Yönetimi) | |
4 | Bilgi Yönetimi ve Yenilikçi Yapının Entegrasyonu | |
5 | Kaza Yönetiminde Koordinasyon Yapısı ve Rol Dağılımı | |
6 | Kalite Yönetimi | |
7 | Performans Yönetimi | |
8 | Risk Yönetimi- Kaza risk yönetimi ve yangın esnasında risk değerlendirmesi | |
9 | Analitik risk ve kriz yönetimi sisteminin oluşturulması | |
10 | Vize Sınavı | |
11 | Yangın Risk Yönetimi Standartlarının Oluşturulması | |
12 | Stratejik Yönetim ve Teknikleri | |
13 | Yalın Yönetim ve Teknikleri | |
14 | Performans süreç değerlendirme ve Veri Zarflama Tekniğinin Uygulanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Lloyd G. Nigro, Decision Making in the Public Sector, Taylor & Francis Group, LLC, 2010. 2. Jack Pinkowski, Disaster Management Handbook, Taylor & Francis Group, LLC, 2008. 3. Hsu, C., Service Enterprise Integration: An Enterprise Engineering Perspective, Springer, 2007. 4. Seppanen, M. S., Kumar, S., Chandra, C., Process Analysis and Improvement: Tools and Techniques, McGraw-Hill, 2005. ISBN: 0072857129 5. Havey, M., Essential Business Process Modeling, O'Reilly Media, 2005 6. Harmon, P., Business Process Change, Second Edition: A Guide for Business Managers and BPM and Six Sigma Professionals, Morgan Kaufmann (The MK/OMG Press), 2007. Persse, J. R., Process Improvement Essentials: CMMI, Six SIGMA, and ISO 9001, O'Reilly Media, 2006. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Disiplinler arası bilgileri kullanarak yangın güvenliği hakkında etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır. | ||||||
7 | Yangın kavramının teorisini öğrenerek uygulamada ve standartlarda hangi yöntemlerin kullanıldığını kavrar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
1. Ara Sınav | 55 |
3. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
Toplam | 60 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Proje / Tasarım | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |