Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Acil Yardım Kurtarma Çalışmaları III | İAY 201 | 3 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYŞE EROĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. AYŞE EROĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sistem hastalıklarının belirti ve bulgularını tanıyarak acil tedavilerini uygulayabilme becerisi geliştirme |
Dersin İçeriği | Hastanın elektrokardiyografisini (EKG) çekilmesi ve ritm, strip değerlendirilmesi, defibrilasyon uygulaması, sınıfta ve alanda vaka çalışmaları, kardiyovasküler aciller, kardiyo pulmoner resusitasyon, ve solunum ve kalp ile ilgili acil konular. EKG yorumlama, İleri yaşam desteği, defibrilasyon, Enfeksiyon hastalıklarından korunma, Travmalı hastaya acil bakım. Pediatrik aciller, ani ölüm, terminal hastalık, kötüye kullanım, çocuk kötüye kullanım, intihar, ani bebek ölümü sendromu gibi kriz olarak kabul edilen spesifik acil durumlarda paramedik yaklaşım. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağlık sistemini tanır. İş organizasyonu yapabilir. Liderlik yapabilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Kimyasal, Biyolojik, Radyoaktif ve Nükleer (KBRN) durumlarda acil bakım uygulayabilir. Hasta veya yaralıyı değerlendirebilir. Yaşam desteği sağlayabilir. Acil hastalıklarda acil bakım uygulayabilir. Travmalarda ve çevresel acillerde, afetler de acil bakım | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
3 | Hasta veya yaralıya tedavisini uygulayabilir, ihtiyaçlarını karşılayabilir, naklini sağlayabilir. İnsan vücudunu yapısal ve fonksiyonel olarak değerlendirebilir. Yangınla mücadele edebilir. Suda kurtarma yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çevresel aciller 1 (yanıklar) | |
2 | Çevresel aciller 2 (Boğulma, donma, sıcak çarpması ) | |
3 | Çevresel aciller 3 (Böcek sokmaları, hayvan ısırmaları) | |
4 | Enfeksiyon hastalıkları bulaşma yolları ve korunma | |
5 | Enfeksiyon hastalıkları acilleri | |
6 | vaka çalışması | |
7 | Çocuk hastada acil olgu yönetimi | |
8 | Yıl içi Sınavı | |
9 | Çocuklarda medikal aciller | |
10 | Çocuklarda medikal aciller | |
11 | Yenidoğanın transportu | |
12 | Yenidoğan resüsitasyonu | |
13 | Yenidoğan resüsitasyonu (uygulama) | |
14 | vaka çalışması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Özden Mehmet, İlkyardım ve doktor ısıtıcı, Ayrıntı yayınevi,2014 Ankara |
Ders Kaynakları | [3] Tanyer Şengül, Cerrahi, Sistem yan evi, 2001 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | ş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | |||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||
11 | Temel ve ileri yaşam desteği konusunda açıklar ve uygular. | X | |||||
12 | Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan ekipmanları tanımlar ve kullanır. | X | |||||
13 | Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kendinin, hastanın ve olay yerinin güvenliğini sağlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Acil sağlık hizmetlerine yönelik yasal mevzuatları açıklar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |