Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Qualıty Control Technıques | ISL 449 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
2 | Temel istatistiksel prensipleri ve teknikleri kalite geliştirme ve kontrolde ifade etme ve kullanma becerisi kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Kalite kontrol süreçlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Kullanılacak uygun teknik ve yöntemleri belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Uygulama için istatistiksel paket programları kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Kalite kontrol tekniğini firmanın rekabetteki başarısı ile ilişkilendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Modern İş Dünyasında Kalite Artırımının Önemi | Notlar |
2 | Süreç Kalitesinin Modellenmesi | Notlar |
3 | İstatistik ve Örnekleme Dağılımları | Notlar |
4 | İstatistiksel Kalite Kontrolün Metodoloji ve Filozofisi | Notlar |
5 | Kontrol Diyagramları | Notlar |
6 | Sistem Kapasite Analizleri Süreç ve Ölçümü | Notlar |
7 | Kalite Maliyetleri | Notlar |
8 | Tek Değişkenli İstatistiksel Süreç İzleme | Notlar |
9 | Ara sınav | Notlar |
10 | Çok Değişkenli Süreç İzleme ve Kontrol | Notlar |
11 | Niteliksel Ölçüler için Kontrol Grafikleri | Notlar |
12 | Hareketli Ortalamalar Kontrol Grafikleri | Notlar |
13 | Süreç Yetenek Analizi | Notlar |
14 | Birimler Kontrol Grafikleri | Notlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | DeVor, Chang ve Sutherlnad,(2006)Statistical Design and Control, Prentice Hall. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |