Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tıme and Stress Management ISL 340 6 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı In all areas of life, business life and in out of business life to gain awareness of time management, especially in accordance with the requirements of information society, to gain a holistic understanding of time and to reduce negative stress, to keep the ways positive stress.
Dersin İçeriği Basic concepts of Time and Stress Management, Traditional analytical understanding of linear time-management, İnformation society and the changing concept of time management, Time management is a holistic approach towards the understanding of the new time-management, The subject of goals, Hierarchy, sequence, How the issue of changing priorities and plans?, Making a combination of many things, Vital areas and time spent on these areas, Day evaluate, appointment time, and biyoritme Biyoritm an appropriate sense of time, negative and positive stress, Reduce and increase stress.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Teaches the requirements of business life. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
2 Teaches business discipline. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
3 Teaches the importance of the planing. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
4 Make it easy to compliance to business life. Problem Çözme, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Regulate private life. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
6 A glance at the life, gives a holistic angle. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
7 Gains the ability to save a lot of things together Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
8 By speeding up the individual, makes it compatible to the information age. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
9 Teaches stress reduction. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
10 Teaches to create a suitable living arrangement biyoritme. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
11 Teaches the relationship between time management-biyoritm and healthy life. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Basic concepts on the topic, time-management relations, History of time concept
2 Physical time, psychological time, social time
3 Changing time management understanding, The new concept of time in information age
4 Through time-management, strengthening the individual and the organization
5 Time management effect on organizational order and disorder
6 New approach to the topic of objectives, Do the things be sequential?
7 New approach to the subject of priorities
8 Planning
9 Work-time, non-business time
10 Bioritm and the appropriate rules of life, working life and example of a program
11 Quantitative and qualitative aspects of time
12 Stress and stressors, positive and negative stress, stress reduction techniques
13
14
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. X
2 Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. X
3 Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. X
4 Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. X
5 Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. X
6 Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. X
7 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. X
8 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 20 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 134
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,36
Dersin AKTS Kredisi 5