Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Behavıoral Scıences | ISL 103 | 1 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | None |
Önerilen Seçmeli Dersler | None |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARAKİRAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARAKİRAZ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet Oğuzhan KALEM
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | The objective of this course is to teach the development process of Behavioural Sciences, related fields, systems and modern approaches of Behavioural Science, perception, attribution, learning, personality, motivation, values, beliefs, culture, emotions and groups. |
Dersin İçeriği | Motivation, Attitudes, Perception and Perception Errors, Attribution Process and Attribution Errors, Learning and Learning Theories, Personality and Personality Theories,Values and Beliefs, Culture and Behavior, Emotions and Emotion Control, Groups and Group Types . |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Has an understanding about behavioral sciences and related disciplines. | ||
2 | Has an understandaing about basic processes such as perception and attribution. | ||
3 | Understands and makes sense of people's behavior in a group | ||
4 | Makes sense of the effects of interpersonal differences on behavior. | ||
5 | Understands and makes sense of the impact of culture on human behavior | ||
6 | Has an understanding about the antecedents and consequences of behavior. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction | |
2 | Behavioural Sciences and related disciplines | |
3 | Perception | |
4 | Attribution | |
5 | Learning | |
6 | Groups | |
7 | Groups and Group Dynamics | |
8 | MIDTERM EXAM | |
9 | Personality and Self Concept | |
10 | Personality and Self Concept | |
11 | Social Effect and Conformity | |
12 | Social Effect and Social Relations | |
13 | Culture | |
14 | General overview |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Stephen P. Robbins and Timothy A. Judge, Organizational Behavior, 14th. ed. Pearson Education. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 10 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 17 | 17 |
Toplam İş Yükü | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |