Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dijital Tasarım II ELE 426 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARACA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Temel lojik kapı devreleri ve bunlarla kurulan temel lojik devrelerinin, Tutucu ve FF devrelerinin, Sayıcıların, Saklayıcıların ve Bellek elemanlarının gerçekleştirilmesi, çalıştırılması ve sonuçların yorumlanma becerisinin kazandırılması
Dersin İçeriği Teorik bilgilendirme, TTL ve CMOS Lojik kapılar, Kombinasyonel ve Ardışıl Devreler, ALU devreleri, Tutucular ve FF lar, Kaydediciler,Sayıcılar, Ortak yol kullanımı, Bellek uygulamaları.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ardışıl devre tasarımı becerisinin kazandırılması, Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma,
2 TTL ve MOS tipi kapı devrelerinin çalışma ve kullanma becerisinin kazandırılması Anlatım, Soru-Cevap,
3 Ardışıl devre tasarım ve gerçekleştirme becerisinin kazandırılması Anlatım, Soru-Cevap,
4 Aritmetik işlem devrelerinin çalışmasının öğretilmesi ve tasarımı becerisinin kazandırılması, Anlatım, Soru-Cevap,
5 Tutucu, FF ve Kaydedicilerin çalışmasının öğretilmesi Anlatım, Soru-Cevap,
6 Sayıcıların çalışmasının kavratılması ve tasarım becerisinin kazandırılması Anlatım, Tartışma,
7 Ortak yol kavramının tasarımda kullanma becerisinin kazandırılması Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
8 Bellekleri kullanma becerisinin kazandırılması Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin yürütülme ilkeleri, laboratuar tanıtımı, laboratuar kuralları
2 Teorik ders
3 Teorik ders
4 TTL ve CMOS Lojik kapılar
5 Kombinasyonel Devreler
6 Ardışıl devreler
7 Aritmetik işlem devreleri
8 Tutucular
9 FF lar
10 Kaydediciler
11 Sayıcılar
12 Ortak yol kullanımı
13 Bellek Uygulamaları
14 Telafi deneyi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. X
2 Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. X
3 Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. X
4 Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. X
5 Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak.
6 Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak.
7 Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek.
8 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak
9 Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek.
10 Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 20 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5