Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Medya ve Gündelik Hayat ILB 620 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MELTEM GÖNDEN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin gündelik hayat kavramını anlamalarına, medya ve gündelik hayat ilişkisini analiz etmelerine, medyanın gündelik hayattaki ekonomik, sosyal, politik, kültürel çıkarımlarını keşfetmelerine olanak sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Gündelik hayat kavramı, İletişim çalışmalarıyla ilişkisi, Dünden bugüne gündelik hayatın inşasında medyanın rolü, Medya ortamlarında gündelik hayatın temsili
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Gündelik hayat kavramını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 İletişim çalışmaları ve gündelik hayat arasındaki ilişkiyi kavrar Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Gündelik hayatın inşasında medyanın rolünü açıklar ve analiz eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
4 Gündelik hayatın medyadaki yer alış biçimlerini toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik koşullarıyla değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Yeni medyanın gündelik hayat, kimlik ve toplumsal değişmedeki rolünü tartışır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tanışma ve ders hakkında bilgilendirme
2 Gündelik hayat kavramı
3 İletişim çalışmaları ve gündelik hayat ilişkisi
4 Gündelik hayat tarihçiliği
5 Gündelik hayatın inşasında kitle iletişim araçlarının/medyanın rolü
6 Tarihten bugüne: Türkiye´de gündelik hayat ve basında/medyada yansımaları
7 Tarihten bugüne: Türkiye´de gündelik hayat ve basında/medyada yansımaları
8 Arasınav
9 Yeni medya ve gündelik hayat
10 Sosyal medya ve gündelik yaşam pratikleri
11 Gündelik hayat ve medya üzerine okumalar
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu Lefebvre, Henri (2007). Modern Dünyada Gündelik Hayat. İstanbul: Metis
De Certeau, Michel (2009). Gündelik Hayatın Keşfi 1-2. Ankara: Dost.
Bennett, Andy (2013) Kültür ve Gündelik Hayat, İstanbul; Phoenix yayınevi
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. X
2 Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. X
3 Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. X
4 İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. X
5 Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak.
6 Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. X
7 Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek.
8 Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
1. Performans Görevi (Uygulama) 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Uygulama) 1 15 15
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6