Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalışma İlişkileri ve Sanat | CEK 365 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Endüstri İlişkileri ve Çalışma Sosyolojisi derslerini başarmış olmak |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EKREM ERDOĞAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. EKREM ERDOĞAN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Meryem KAYTAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Farklı sanat dallarında çalışma ilişkileri olgularının nasıl algılandığı ve yorumlandığının incelenmesidir |
Dersin İçeriği | Edebiyat, müzik ve resim gibi farklı sanat dallarında, çalışma yaşamına ait olguların nasıl aktarıldığı ve yorumlandığının incelenmesidir |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sanat eserlerinde çalışma ilişkilerinin yerini anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
2 | Sanatçının çalışma ilişkileri konularına bakışını anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
3 | Çalışma ilişkileri olgularının sanat dallarına nasıl aktarıldığının farkına varır | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Anlatım, | |
4 | Çeşitli sanat dallarında tarihsel olarak çalışma ilişkilerinin yansımalarını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
5 | Farklı sanat dallarında çalışma ilişkileri olgularının nasıl yorumlandığını anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çalışma İlişkileri ve Sanat İlişkisi | Makal, Ahmet (2008) Türkiye Emek Tarihinin Bir İzdüşüm Alanı Olarak Edebiyat, Çalışma ve Toplum, 2008/3. |
2 | Çalışma İlişkilerinin Türk Romanlarında Yorumlanması | Ümit Kıvanç | 16 Ton Belgeseli |
3 | Çalışma İlişkilerinin Türk Romanlarında Yorumlanması | Gazap Üzümleri (Film) |
4 | Çalışma İlişkilerinin Türk Romanlarında Yorumlanması | Bereketli Topraklar Üzerinde, Orhan Kemal (Roman) |
5 | Çalışma İlişkilerinin Türk Sinemasında Yorumlanması | Bereketli Topraklar Üzerinde, Orhan Kemal (Roman) |
6 | Çalışma İlişkilerinin Yabancı Romanlarda Yorumlanması | Karanlıkta Uyuyanlar |
7 | Çalışma İlişkilerinin Türk Sinemasında Yorumlanması | Grev (Orhan Kemal) Roman |
8 | Çalışma İlişkilerinin Yabancı Sinemada Yorumlanması | Grev (Orhan Kemal) Roman |
9 | Ara Sınav | Ara sınav |
10 | Çalışma İlişkilerinin Öykülerde Yorumlanması | Germinal, Film |
11 | Çalışma İlişkilerinin Öykülerde Yorumlanması | Gurbet Kuşları (Orhan Kemal Roman) |
12 | Çalışma İlişkileri: Türk Belgesel Film | Tuzla Tersanelerinde Hayat / The Life in Tuzla Shipyards 2008 Petra Holzer, Selçuk Erzurumlu, Ethem Özgüven |
13 | Çalışma İlişkileri: Yabancı Belgesel Film | Hanımın Çiftliği 1. Kitap Vukuat var (Orhan Kemal) |
14 | Çalışma İlişkilerinin Resim ve Müzikte Yorumlanması | Hanımın Çiftliği 1. Kitap Vukuat var (Orhan Kemal) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Türkiye Emek Tarihinin Bir İzdüşüm Alanı Olarak ‘Edebiyat’ Ahmet MAKAL Ümit Kıvanç | 16 Ton Belgeseli Bereketli Topraklar Üzerinde, Orhan Kemal (Roman) Gazap Üzümleri (Film) Karanlıkta Uyuyanlar Grev (Orhan Kemal) Roman Değerlendirme Dersi VİZE Germinal, Film Gurbet Kuşları (Orhan Kemal Roman) 4857 Belgeseli Hanımın Çiftliği 1. Kitap Vukuat var (Orhan Kemal) GENEL DEĞERLENDİRME
|
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır | X | |||||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilir, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilir, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur | X | |||||
5 | Eleştirel düşünebilir, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilir, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilir ve analiz etme becerisine sahip olur ayrıca inisiyatif kullanabilir | X | |||||
5 | Eleştirel düşünebilir, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilir, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilir ve analiz etme becerisine sahip olur ayrıca inisiyatif kullanabilir | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirebilir | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirebilir | X | |||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olur | X | |||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olur | X | |||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilir | X | |||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilir | X | |||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olur; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olur ve bu yazılımları kullanabilme becerisi kazanır | X | |||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olur; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olur ve bu yazılımları kullanabilme becerisi kazanır | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 10 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
2. Sözlü Sınav | 10 |
3. Sözlü Sınav | 10 |
4. Sözlü Sınav | 10 |
5. Sözlü Sınav | 10 |
6. Sözlü Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 5 | 5 | 25 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |