Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Medya ve Dış Politika ULI 469 7 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

Yoktur 

Önerilen Seçmeli Dersler

Yoktur

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. TUNCAY KARDAŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Araş. Gör. Berkan Ozgur

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Medya ve Dış Politika arasındaki ilişki biçimlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır

Dersin İçeriği

Yazılı ve görsel medyanın kamuoyu oluşturma ve hükümetler üzerinde baskı kurma konusunda son dönem yaşanan gelişmeleri kuramsal ve pratik yönleriyle açıklamaya çalışacaktır

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Medya etkisinin tarihsel gelişim koşullarını tanımlar. Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Medya’nın sosyal, siyasi ve kültürel etkisinin kronolojik gelişimini tasarlar. Anlatım, Beyin Fırtınası,
3 Medya ve Dış Politika arasındaki ilişkinin kavramsal ve kuramsal bağlantılarını kavrar. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
4 Medya ve Dış Politika arasındaki ilişkilerin seyrini tarihsel gelişimini değerlendir. Anlatım, Soru-Cevap,
5 Medya ve Dış Politika kavramsal ve kuramsal bağlantılarını örnek olaylara uygular. Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
6 Medya ve Dış Politika arasındaki ilişkinin gelecekte alabileceği seyri değerlendirir. Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş: Medyanın Tarihsel Gelişimi
2 Medya ve Dünya Siyaseti
3 Temel Kavramlar ve Temalar: Çerçeveleme, ‘Soft News’ ve ‘Hard News’
4 Medya ve Dış Politika Kuramları 1
5 Medya ve Dış Politika Kuramları 2
6 Medya Performansı, Ağlar ve Kamuoyu İlgisinin İnşası
7 Sistemli Anahtar Sözcük Testi 1
8 Sistemli Anahtar Sözcük Testi 2
9 Bilgi Ağları ve Yayma Hareketi
10 Örnek Olay 1: The CNN Etkisi
11 Örnek Olay 2: İnsani Yarım ve Müdahaleler
12 Örnek Olay 3: El-Cezire Televizyonu ve Irak Savaşı
13 Örnek Olay 4: Karikatür Krizi ve Terörle Savaş Çağında Medya
14 Sonuç
Kaynaklar
Ders Notu

Robert M. Entman (2004) Projections of Power: Framing News Public Opinion and US Foreign Policy, Chicago: The University of Chicago Press.

Ders Kaynakları

Pippa Norris et al., (2003) Framing Terrorism: The News Media, the Government and the Public, London: Routledge.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme X
2 Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme X
3 Yabancı dil becerisini geliştirme X
4 Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme X
5 Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme X
6 Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme X
7 Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme X
8 Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme X
9 Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme
10 Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme
11 İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme X
12 Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme X
13 Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme X
14 Uluslararası güvenlik sorunlarını ve uluslararası güncel sorunları inceleme
15 Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme
16 Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme
17 İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme
18 Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme
19 Temel bilgisayar becerilerini edinme
20 Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 121
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,84
Dersin AKTS Kredisi 5