Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Borçlar Hukuku CEK 450 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FERRUH TUZCUOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Selin BAŞCAN YÜCE

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Günlük yaşamın hemen her alnında kaşılaşılan özel hukuka ait borç ilişkilerini genel yönleriyle ele alıp incelemek.

Dersin İçeriği

Bu derste özel hukuk bağlamında borçlar hukuku genel hükümleri anlaşılıp analitik düşünme geliştitilmeye çalışılacaktır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Borç kavramını tanımlar ve kaynaklarını ayırt eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Borç türleri ve taraflarını ayırt eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Borcun doğuşunu, sözleşme kavramını, borcun sona ermesini, borçlu ve alacaklının hak ve yükümlülüklerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Haksız eylem ve sebepsiz zenginleşme kavramlarını örneklerle açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Borçların ödenmesi ve ödenmemesinin ortaya çıkaracağı sonuçları analiz eder ve çözüm üretir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Borçlar hukukuna ait bilgileri sosyal yaşamda nasıl kullanacağını somut örneklerle analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş: Borçlar hukukunun genel olarak hukuktaki yeri, gelişimi, kurumsallaşması ve önemi Akyiğit, Ercan (2006). Borçlar Hukuku: Genel Hükümler, Sakarya: Sakarya Kitabevi
2 Borç kavramı, borcun konusu ve tarafları, Borçlar hukukuna egemen olan ilkeler Aynı kaynak
3 Borç ve Sorumluluk: Sorumluluk kavramı, Tam/Eksik borçlarda sorumluluk (kumar ve bahis borçları, evlenmeye aracılıktan doğan borçlar, ahlaki ödevlerden doğan borçlar, zamanaşımına uğramış borçlar) Aynı kaynak
4 Hukuki işlemden doğan borçlar Aynı kaynak
5 Sözleşme ve kuruluşu Aynı kaynak
6 Sözleşmenin geçerlilik koşulları, Sözleşmenin geçersizliği Aynı kaynak
7 Temsil, Sözleşmenin değişen şartlara uyarlanması Aynı kaynak
8 Haksız fiilden doğan borçlar Aynı kaynak
9 ARASINAV
10 Sebepsiz zenginleşmeden doğan borçlar Aynı kaynak
11 Borçların ifası, borcun yenilenmesi, Alacaklı ve borçlu sıfatlarının birleşmesi Aynı kaynak
12 Takas, Zamanaşımı savunması, İbra Aynı kaynak
13 Alacaklı veya borçlu sayısında fazlalık, şarta bağlı borçlar, cezai şart Aynı kaynak
14 Alacağın temliki, borcun yüklenmesi Aynı kaynak
Kaynaklar
Ders Notu

Şaban Kayıhan, Borçlar Hukuku Genel Hükümler, Seçkin Yayınevi, 2015.

Ders Kaynakları

Şaban Kayıhan, Borçlar Hukuku Genel Hükümler, Seçkin Yayınevi, 2015.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. X
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. X
3 Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. X
4 Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilir. X
5 Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. X
6 Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. X
7 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. X
8 Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. X
9 Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. X
10 Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilir. X
11 Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 45
1. Final 55
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 2 4
Toplam İş Yükü 137
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,48
Dersin AKTS Kredisi 5