Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kavram Öğretimi CGP 221 3 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Çocuklarda kavram gelişimi, kullanılabilecek kavramlar ve kavram geliştirme tekniklerine uygun uygulamalara yönelik bilgi ve becerileri kazandırmak
Dersin İçeriği Okul öncesi eğitimde kavram gelişimi, kullanılabilecek kavramlar, kavram geliştirme teknikleri (eşleştirme, sıralama, gruplama, ayırt etme vb.)
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Okul öncesi dönemi çocuğunun kavram gelişimi yazılı bir şekilde açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
2 Okul öncesi dönem çocuğunun kavram gelişimi aşamalarını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
3 Okul öncesi eğitim etkinliklerinde kullanılabilecek kavramları listeler Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Okul öncesi eğitim etkinliklerinde kullanılabilecek eşleştirme çalışmalarını kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
5 Okul öncesi eğitim etkinliklerinde kullanılabilecek sıralama çalışmalarını kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
6 Okul öncesi eğitim etkinliklerinde kullanılabilecek gruplama çalışmalarını kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
7 Okul öncesi eğitim etkinliklerinde kullanılabilecek ayırt etme çalışmalarını kavrar Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Okul öncesi dönemi çocuğunun kavram gelişimi ile diğer gelişim alanları arasındaki ilişki
2 Okul öncesi dönem çocuğunun kavram gelişim aşamaları
3 Okul öncesi dönem etkinliklerinde kullanılabilecek kavramlar
4 Okul öncesi dönemde kullanılan kavram öğretim teknikleri
5 Okul öncesi dönemde kullanılan kavram öğretim teknikleri
6 Okul öncesi eğitim etkinliklerinde kullanılabilecek eşleştirme çalışmaları
7 Okul öncesi eğitim etkinliklerinde kullanılabilecek eşleştirme çalışmalarına örnek uygulamalar
8 Okul öncesi eğitim etkinliklerinde kullanılabilecek sıralama çalışmaları
9 Okul öncesi eğitim etkinliklerinde kullanılabilecek sıralama çalışmalarına örnek uygulamalar
10 Yıl içi Sınavı
11 Okul öncesi eğitim etkinliklerinde kullanılabilecek gruplama çalışmaları
12 Okul öncesi eğitim etkinliklerinde kullanılabilecek gruplama çalışmalarına örnek uygulamalar
13 Okul öncesi eğitim etkinliklerinde kullanılabilecek ayırt etme çalışmaları
14 Okul öncesi eğitim etkinliklerinde kullanılabilecek ayırt etme çalışmalarına örnek uygulamalar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
3 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek
4 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak
6 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak
7 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak.
8 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak
9 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak
10 Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
11 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak.
12 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar.
13 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir.
14 Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 6 12
Ödev 1 5 5
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 106
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,24
Dersin AKTS Kredisi 4