Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tıbbi Dokümantasyon II TDS 102 2 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. ÖMER ÖZİŞLİ
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. ÖMER ÖZİŞLİ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Tıbbi dokümantasyonun hukuksal yönü, tıbbi dokümantasyonla ilgili sağlık mevzuatı, ICD, tıbbi yazışmalar ve Tıbbi raporlar ile ilgili bilgileri kazandırmak
Dersin İçeriği Tıbbi dokümantasyonun hukuki tarihçesi ve hukuksal gerekliliği; Hasta dosyaları açısından sağlık yönetimi mevzuatı; Hasta dosyalarının gizliliği, gizlilik ihlali ve cezai karşılığı; Dosya saklamanın önemi ve dosya saklama yöntemleri; Arşivleme ve otomasyon; Hastalıkların Uluslararası Dokümantasyon Sistemi (ICD); Hastalık Sınıflandırması ve Kodlama; Hastalıkları Sınıflandırma Sistemleri; ICD içerdiği sınıflandırma düzeyleri, ülkemizde sağlık veri kaydı ve ICD’nin kullanımı; Tıbbi yazışmalar; Tıbbi raporlar; Dökümantasyonda Kalite
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tıbbi dokümantasyonun hukuksal yönününü bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
2 Hastalıkların Uluslararası Dokümantasyon Sistemini tanır Grupla Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Tıbbi yazışma ve raporları hazırlar Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Dosya saklamanın önemi ve dosya saklama yöntemleri Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Arşivleme ve otomasyon Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
6 Hastalıkların Uluslararası Dokümantasyon Sistemi (ICD) Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
7 Hastalık Sınıflandırması ve Kodlama Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
8 Hastalıkları Sınıflandırma Sistemleri Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
9 ICD içerdiği sınıflandırma düzeyleri, ülkemizde sağlık veri kaydı ve ICD’nin kullanımı Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
10 Yıl içi sınavı Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
11 Tıbbi yazışmalar Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
12 Tıbbi raporlar Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
13 Tıbbi raporlar Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
14 Dökümantasyonda Kalite Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tıbbi dokümantasyonun hukuki tarihçesi ve hukuksal gerkliliği 1/4,4,5/93
2 Hasta dosyaları açısından sağlık yönetimi mevzuatı 5/66,4
3 Hasta dosyalarının gizliliği, gizlilik ihlali ve cezai karşılığı 5/179,4
4 Dosya saklamanın önemi ve dosya saklama yöntemleri 1/16,4,3/40
5 Arşivleme ve otomasyon 4
6 Hastalıkların Uluslararası Dokümantasyon Sistemi (ICD) 4
7 Hastalık Sınıflandırması ve Kodlama 1/74,3/53,5/106,4
8 Hastalıkları Sınıflandırma Sistemleri
9 ICD içerdiği sınıflandırma düzeyleri, ülkemizde sağlık veri kaydı ve ICD’nin kullanımı 1/74-79,4,3/53
10 Yıl içi sınavı 1/80,4
11 Tıbbi yazışmalar 1/77,4
12 Tıbbi raporlar 2/59,4
13 Tıbbi raporlar 3/50,5/266,4
14 Dökümantasyonda Kalite 1/127,4
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1. Artukoğlu A., Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon, Ankara, 2002.
2. Sümbüloğlu K., Sümbüloğlu V., Tıbbi Dokümantasyon, Ankara, 1998.
3. Demircan A., Tıbbi Dokümantasyon, Tokat, 1996.
4. Akbolat, M. Tıbbi Dokümantasyon II Ders Notları (Basılmamış), 2007.
5. Balcı, A.E, Tıbbi Dokümantasyon ve Tıbbi Arşivler, İzmir, 2001.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. X
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. X
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. X
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. X
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. X
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. X
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. X
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. X
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 10 10
Toplam İş Yükü 78
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,12
Dersin AKTS Kredisi 3