Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sanal Ortamlarda Halkla İlişkiler ve Reklam HIR 306 6 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TUĞÇE BORAN
Dersi Verenler Doç.Dr. TUĞÇE BORAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sanal ortamın halkla ilişkilerdeki öneminin benimsetilmesi

Dersin İçeriği

Halkla ilişkilerde sanal ortam uygulamalarının hazırlanması ve yönetilmesinin prensiplerinin benimsetilmesi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sanal ortam uygulamalarının prensiplerini sıralar Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Gözlem,
2 Halkla ilişkilerde sosyal medya uygulamalarını etkin bir şekilde kullanır Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
3 Halkla ilişkilerde anlık etkileşimin önemini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
4 Sanal ortamda reklam uygulamalarının önemini kavrar Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı ve Giriş
2 Sanal ortamın getirdiği yenilikler ve uygulama çeşitleri
3 Geleneksel uygulamalar ve sanal ortamın karşılaştırılması
4 Bloglar ve mikro bloglar
5 Web sayfası ara yüzünün halkla ilişkilerdeki önemi
6 İdeal bir web sayfası ara yüzünde bulunması gerekenler
7 VAKA ANALİZİ
8 Sanal ortamda halkla ilişkilerden örnekler-I
9 Sanal ortamda halkla ilişkilerden örnekler-II
10 Sanal ortamda reklamcılıktan örnekler-I
11 Sanal ortamda reklamcılıktan örnekler-II
12 Öğrencilerin Proje Sunumları-I
13 Öğrencilerin Proje Sunumları-II
14 Öğrencilerin Proje Sunumları-III
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
2
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. X
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. X
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. X
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
2. Ödev 20
3. Ödev 20
1. Ara Sınav 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 1 0 0
Final 1 10 10
Ödev 1 10 10
Sözlü Sınav 1 0 0
Toplam İş Yükü 131
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,24
Dersin AKTS Kredisi 5