Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kurumsal Sosyal Sorumluluk HIR 301 5 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TUĞÇE BORAN
Dersi Verenler Doç.Dr. TUĞÇE BORAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencileri kurumlarda kurumsal sosyal sorumluluk projeleri geliştirmek ve yönetmek konusunda eğitmek.

Dersin İçeriği

Kurumsal sosyal sorumluluk proje aşamaları ve bu aşamaların nasıl yönetilmesi gerektiği.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sosyal sorumluluk kampanyaları düzenler Anlatım,
2 Sosyal sorumluluk kavramını öğrenir Tartışma,
3 Sorumluluk kavramının tarihsel gelişimini kavrar Rol Oynama,
4 Sosyal sorumluluğun uygulanma biçimlerini bilir Problem Çözme,
5 Global standartları, raporlama çerçevelerini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 kURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK KAVRAMI VE KAPSAMI
2 KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUĞUN TARİHSEL GELİŞİMİ
3 KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK UYGULAMALARININ GEREKÇELERİ VE ÖNEMİ
4 KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK PERFORMANS ALANLARI
5 ALTI SOSYAL GİRİŞİM
6 SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI VE KURUMSAL VAKIFLAR
7 ULUSLARARASI ANLAŞMALAR, ENDEKSLER VE STANDARTLAR / SOSYAL RAPORLAMA
8 ARA SINAV
9 ÖDEV SUNUMLARI VE TARTIŞMA
10 ÖDEV SUNUMLARI VE TARTIŞMA
11 ÖDEV SUNUMLARI VE TARTIŞMA
12 ÖDEV SUNUMLARI VE TARTIŞMA
13 ÖDEV SUNUMLARI VE TARTIŞMA
14 GENEL DEĞERLENDİRME
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar.
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar.
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. X
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. X
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. X
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. X
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. X
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 20
2. Ödev 20
3. Ödev 20
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 1 0 0
Ödev 1 15 15
Sözlü Sınav 1 0 0
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 122
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,88
Dersin AKTS Kredisi 5