Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sanatta Yazı ve İmge RES 623 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri Güz dönemi dersi olan ´ Sanatta Yazı ve İmge ´ dersi, Bahar dönemi dersi olan ´ Çağdaş Sanatta Yazının Kullanımı´ dersi ile ardışık zamanlı verilecektir ve bağlantılıdır. Ancak koşul dersi değillerdir.
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof. FÜSUN ÇAĞLAYAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Sanat tarihinden günümüze ‘yazı’nın imge, kavram ve gösterge olarak kullanılışının incelenmesi
Dersin İçeriği Mısır hiyerogliflerinden, Kavramsal sanat uygulamalarına yazı-imge ilişkisi, yazının bir imge- gösterge olarak kavramsal sorgulanışı ,sanat yapıtları örnekleri ile incelenip,değerlendirilecektir.
Mısır sanatında, resim- yazı
Asya dillerinde vb. yazının imgeselliği
Dada- Duchamp
Joseph Kosuth ve kavramsal sanatta yazının kullanımı
Ve diğer sanatçı örnekleri
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tarih boyunca resim ve yazı arasındaki ontolojik ilişkiyi inceler ve kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
2 Yazının kökenindeki resim, resmin içinde bir gösterge olarak yazı yı sorgular ve örnekleri ile kavrar. Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
3 Yazılı dillerdeki imge- resim karekterlerini karşılaştırır. Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
4 Altamira ´ dan itibaren( avcı toplumlardan yerleşik kültüre , sözlü kültürlerden yazılı kültürlere ) işaret - resim- imge - yazı ilişkilerini inceler. Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
5 Gerçeküstücülük akımında yazı -resim -imge - gösterge ilişkisini inceler. (Magritte resmi örneği ) Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
6 Dada ve Duchamp´ ta yazı nın kullanımını araştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
7 Joseph Kosuth ve Art & Language gurubunda ki avangardın açılımları inceler ve tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
8 Minimalizm akımında yazı kullanımını inceler. Anlatım, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sanat tarihinden örneklerle sunum
2 Sanat tarihinden örneklerle sunum
3 Sanat tarihinden örneklerle sunum
4 ara sınav
5 Sanat tarihinden örneklerle sunum
6 Sanat tarihinden örneklerle sunum
7 Sanat tarihinden örneklerle sunum
8 ara sınav
9 Sanat tarihinden örneklerle sunum
10 Sanat tarihinden örneklerle sunum
11 Sanat tarihinden örneklerle sunum
12 Performans ödevi
13 Performans ödevi
14 Final
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Kavramsal Sanat, Art& Language akımları ve bağlantılı sanatçılarla ilgili hertür kaynak ve doküman..
Göstergeler İmparatorluğu- Roland Barthes YKY
Bu bir Pipo değildir- M. Foucault ,YKY
Yaratıcı Mitoloji- Joseph Campbell _İmge yayınevi
İmgeler Simgeler – Mircea Eliade
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması
6 Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek
6 Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek
7 Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak
7 Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak
8 Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek
8 Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek
9 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek
9 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek
10 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması
10 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması
11 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak
11 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak
12 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi
12 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi
13 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması
13 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması
14 Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek
14 Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Ödev 25
1. Performans Görevi (Atölye) 25
1. Performans Görevi (Seminer) 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 1 3 3
Performans Görevi (Atölye) 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6