Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gravüre Giriş RES 613 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLSEREN BUDUMLU İLDEŞ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi GÜLSEREN BUDUMLU İLDEŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrenciye, projelerini oluştururken farklı Gravür tekniklerini kullanarak sanatsal ifadelerini zenginleştirme imkanını tanımak.

Dersin İçeriği

Öğrencinin geliştirdiği proje kapsamında ; düşünür,gravür malzeme ve teknik araştırır,farklı plakalr bakır,çinko  malzeme ve tekniğe uygun eskizler oluşturur ,kalıp hazırlar,baskı alır ve sunum yapar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Gravür tekniklerini ve malzemelerini tanır. Tartışma, Eğitsel Oyun, Gözlem,
2 Ünlü gravür ustalarının çalışmalarını inceleyerek karşılaştırır. Tartışma, Eğitsel Oyun, Gözlem,
3 Gravüre uygun taslaklar hazırlar. Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Gözlem,
4 Kişisel proje gerçekleştirir Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem,
5 Sanatsal problematikleri değerlendirebilecek ,artistik bir tavır geliştirir. Tartışma, Eğitsel Oyun, Gözlem,
6 Gravür çalışmalarını eleştirebilir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Gravür teknikleriyle ilgili bilgilerin verilmesi
2 Öğrencilerin gravür çalışmalarını araştırmaları
3 Gravür tekniği ve malzeme malzeme seçimi(Bakır baskı)
4 Eskizlerin hazırlanması
5 Eskizlerin hazırlanması
6 Eskizler için eleştiriler
7 Eskizlerin bakır plakalar üzerine uygulanması
8 Eskizlerin bakır plakalar üzerine uygulanması
9 deneme baskıların alınması ve düzeltmeler
10 baskı alma
11 Baskı alma
12 baskı alma
13 Baskı alma
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Baskı ResimKapsamlı Materyaller ve teknikler rehberi,Gravürlerle Erzurum,Dürerin gravürleri,Rembrant´ın gravürleri,Goya´nın Gravürleri

Ders Kaynakları

Türk gravür ustaları ve gravürleri

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek X
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması X
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak X
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi X
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması X
6 Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek X
7 Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak X
8 Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek X
9 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek
10 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması
11 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak
12 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi
13 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması
14 Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Kısa Sınav 25
1. Ödev 25
2. Kısa Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 4 4
Toplam İş Yükü 160
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,4
Dersin AKTS Kredisi 6