Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Nanotechnology and Biosensor NMB 517 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ARZU ÇAĞRI MEHMETOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı In this course, biosensors used in the field of medical, engineering and microbiology will be analyzed at nanotechnology angle. Knowledge regarding mechanisms of biosensors manufactured to use for different purposes will be taught to students. In addition, self-assembly and electro mechanic system of biosensors will be discussed.
Dersin İçeriği 1.Introduction to nanotechnology and biosensors,
2. Nanoparticles in biosensing,
3. Acoustic wave biosensors,
4. Optical biosensors,
5. Magnetic biosensors,
6. Nanowires, nanofibers and nanoprobes,
7. Electrochemical biosensors,
8. Tubular and porous nanostructures,
9.Carbon nanotubes, other nanotube materials, nanofabrication
10. Their applications in food, agriculture and environmental science, medical, and military
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Gain knowledge of biosensors at nanotechnology angle in different fields Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
2 Know the mechanism of biosensor Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
3 Gain knowledge about self-assembly and electrochemical system of biosensor Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma,
4 Gain knowledge of nanowires, nanofibers and nanoprobes Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
5 Gain knowledge of optical, magnetic and elctrochemical biosensors Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
6 Know the pratic information regarding tubular and porous nanostructures, and carbon nanotubes Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma,
7 Learned critical knowledge of nanofabrication and carbon nanotubes Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma,
8 Gain knowledge regarding their applications in food, agriculture and environmental science, medical, and military Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Introduction to nanotechnology and biosensors
2 Biofunctionalization of Nanomaterials
3 Signal Amplification for Nanobiosensing
4 Nanostructured Mimic Enzymes for Biocatalysis
5 Porphyrin-Based Nanocomposites for Biosensing
6 Carbon Nanofiber-Based Nanocomposites for Biosensing
7 Biosensors Based on Nanoporous Materials
8 Electrochemical Biosensing Based on Carbon Nanotubes
9 Carbohydrate Detection Using Nanostructured Biosensing
10 Nanomaterials for Immunosensors and Immunoassays
11 Nanostructured Biosensing and Biochips for DNA Analysis
12 Molecular self-assembly or biomimic based biosensors
13 Assembly of Nanostructures for Taste Sensing
14 Nanostructured Biosensing for Detection of Insecticides
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları [1] Turner, A.P.F.; Karube, I.; Wilson, G.S. Biosensors - Fundamentals and Applications, Oxford University Press: New York, NY, USA, 1987; pp. 719-800
[2]Ju, H; Zhang, X.; Wang, J.. NanoBiosensing, Priciples, Development and Aplications, 2011, Springer., ISSN 1618-7210.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Malzeme ve ilgili prosesleri ve/veya olayları nano ölçekte inceler.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
2. Ödev 10
1. Proje / Tasarım 10
1. Performans Görevi (Seminer) 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Final 1 10 10
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 2 5 10
Proje / Tasarım 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6