Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Nesnelerin İnterneti EBT 559 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. CÜNEYT BAYILMIŞ
Dersi Verenler Prof.Dr. CÜNEYT BAYILMIŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Nesnelerin interneti ve nesnelerin interneti temelli uygulamalarda kullanılan teknolojiler hakkında bilgi sahibi olmak.

Dersin İçeriği

Nesnelerin internetine giriş, IoT kullanılan iş modelleri, IoT uygulamalarını oluşturan temel bileşenlerin tanıtımı, IoT bulut platformları, IoT uygulamalarında kullanılan yardımcı teknolojiler (RFID, NFC, BLE Beacon, WSN, GSM vb.), IoT haberleşme/mesajlaşma protokolleri (Restful, CoAP, MQTT, DDS, AMQP vb.),  IoT ve büyük veri, IoT ve bulut bilişim, IoT proje örnekleri

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Nesnelerin interneti hakkında bilgi sahibi olur Anlatım, Soru-Cevap,
2 IoT uygulamalarında kullanılan yardımcı teknolojileri tanır Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma,
3 IoT mesajlaşma protokollerini tanır Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma,
4 IoT iş modeli geliştirir Anlatım, Bireysel Çalışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Nesnelerin İnternetine Giriş
2 İş Modelleri
3 IoT Uygulamalarını Oluşturan Temel Bileşenler (Büyük Resim)
4 IoT Bulut Platformları
5 IoT Uygulamalarında Kullanılan Yardımcı Teknolojiler (RFID, NFC, BLE Beacon, WSN, GSM vb.),
6 IoT Uygulamalarında Kullanılan Yardımcı Teknolojiler (RFID, NFC, BLE Beacon, WSN, GSM vb.),
7 IoT Haberleşme/Mesajlaşma Protokolleri (Restful, CoAP, MQTT, DDS, AMQP vb.)
8 IoT Haberleşme/Mesajlaşma Protokolleri (Restful, CoAP, MQTT, DDS, AMQP vb.)
9 IoT Uygulama Geliştirme
10 IoT ve Büyük Veri
11 IoT ve Bulut Bilişim
12 Nesnelerin İnternetinde Güvenlik
13 IoT Proje Örnekleri
14 IoT Proje Örnekleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1- Doç.Dr. Cüneyt BAYILMIŞ ve Doç. Dr. Kerem KÜÇÜK, Nesnelerin İnternet’i: Teori ve Uygulamaları, Papatya Yayınevi, Eylül 2019.

2- Kerem KÜÇÜK, Cüneyt BAYILMIŞ, Dawson Ladislaus Msongaleli, Designing real-time IoT system course: Prototyping with cloud platforms, laboratory experiments and term project, The International Journal of Electrical Engineering & Education, 2019, https://doi.org/10.1177/0020720919862496

3- L. Atzori, A. Iera, G. Morabito, “The Internet of Things: A Survey”,  Computer Networks, vol. 54, 2787-2805, 2010.

4- A. Fuqaha, M. Guizani, M. Mohammadi, M. Aledhari, M. Ayyash,  “Internet of Things: A Survey on Enabling Technologies, Protocols, and Applications”, IEEE Communication Survey&Tutorials, vol. 17 (4), 2347-2376 ,2015.

Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
1 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 3 6 18
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 149
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,96
Dersin AKTS Kredisi 6