Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Nesneye Dayalı Programlama Dilleri EBT 513 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. CEMİL ÖZ
Dersi Verenler Prof.Dr. CEMİL ÖZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Nesneye Dayalı Tasarım yöntemi kaliteli ürünlerin ortaya çıkmasını sağladığından günümüzde üzerinde en çok durulan yöntemdir. Bu derste amaç nesneye dayalı modelleme ve tasarım yönteminin kaliteli bir yazılımın geliştirilmesi için nasıl kullanılacağını öğretmektir. Teorik bilgilerin verilmesinin yanı sıra kapsamlı projeler yaptırılarak öğrencilerin bu konuda deneyim kazanmaları sağlanacaktır.

Dersin İçeriği

Nesneye dayalı programlama kavramları, C#, Kalıtım, Interface ve Abtract Sınıflar, Polimorfizm, Grafikler

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Nesneye dayalı programlama temellerini bilir, Anlatım, Gözlem, Tartışma,
2 Java ile programlama dilinin temellerini bilir Tartışma, Gözlem, Anlatım,
3 Tasarım prensiplerini kullanır Soru-Cevap, Anlatım,
4 Tasarım desenlerini yazılım projelerinde kullanır Soru-Cevap, Anlatım,
5 C# programlama dilinin temellerini bilir, Soru-Cevap, Anlatım,
6 UML kullanır Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Genel Bakış
2 Veri Tipleri, Temel Giriş-Çıkış Örnekleri
3 Operatörler, Kontrol Deyimleri, Döngüler, Diziler, Düzensiz Diziler, Numaralandırmalar, Yapılar
4 Grafiksel Kullanıcı Arayüzü Tasarımı
5 Grafiksel Kullanıcı Arayüzü Tasarımı
6 Sınıf Kavramı, Sınıf Üyeleri, Nesne Kavramı, Sarmalama
7 Metotlar, Overloading kavramı, Operatörlerin Aşırı Yüklenmesi, Kurucu ve Yıkıcılar, this anahtar kelimesi
8 Kalıtım, Sealed Sınıf, Virtual metot ve özellikler, Arabirimler (Interface) Çok biçimlilik (Polimorphism)
9 Koleksiyonlar, Genelleyiciler (Generics)
10 Grafikler
11 Veritabanı Uygulamaları
12 Temsilciler (delegate) ve Olay (event) kavramı
13 İstisna yönetimi ve hata ayıklama
14 Uygulamalar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
2. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 2 10 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6