Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Endüstriyel Denetim Amaçlı Mikrodenetleyiciler MEK 513 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BARIŞ BORU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersi tamamlayan öğrenci: Mikrodenetleyicileri kullanarak endüstriyel sistemler için denetim sistemlerini başarım ve maliyet odaklı olarak tasarlayabilir ve geliştirebilir. Projelerin geliştirilmesinde gerekli olan alet ve araçları tanır.
Dersin İçeriği 1. Endüstriyel alanda kullanılan algılayıcı ve elamanların tanıtımı
2. Endüstriyel uygulama projeleri
3. Çeşitli çevre birimlerin uygulamalarda kullanımı
4. Proje geliştirme ve analiz çalışmaları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bir mikro denetleyiciyi programlayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, Gözlem,
2 Mikro denetleyici kullanarak endüstriyel bir sistem tasarlayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem,
3 Mikro denetleyici ile kesme tabanlı bir sistem geliştirebilir Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
4 Mikro denetleyici ile motor uygulamaları geliştirebilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, Gözlem,
5 Mikro denetleyici ile LCD tabanlı uygulama geliştirebilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
6 Mikro denetleyici ile seri haberleşme uygulamaları geliştirebilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem,
7 Mikro denetleyici ile opto elektronik uygulamalar geliştirebilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, Gözlem,
8 Mikro denetleyici ile matematiksel fonksiyonları programlayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Mikrodenetleyici geliştirme ve benzetim ortamları
2 C derleyici seçimi ve programlama adımları
3 Temel Giriş-Çıkış Uygulamaları: Anahtar takımı, LED takımı
4 Optoelektronik uygulamaları : 7-parçalı göstergeler
5 Zamanlayıcı ve Sayıcı Uygulamaları
6 Seri haberleşme uygulamaları
7 Kesme tabanlı program geliştirme
8 ADC ve DAC Uygulamaları
9 Motor (DC, Servo, Step) Uygulamaları
10 LCD gösterge uygulamaları
11 Ara sınav
12 Yarıyıl projeler ile ilgili sunum ve yorumlar
13 Yarıyıl projeler ile ilgili sunum ve yorumlar
14 Yarıyıl projeler ile ilgili sunum ve yorumlar
Kaynaklar
Ders Notu 1.Designing Embedded Systems with PIC Microcontrollers (Second Edition, Tim Wilmshurst,ISBN: 978-1-85617-750-4, Elsevier, 2010
2. Microprocessor and Microcontroller Fundamentals, William
Kleitz, 1998, Prentice Hall
3. Bülent Çobanoğlu, Mikrobilgisayar Sistemleri ve Assembly, Sakarya Üniversitesi, Uzaktan Eğitim Ders Notu, 2012
4. C ile Mikrodenetleyici Uygulamaları, A.T.Özcerit,
M.Çakıroğlu,C.Bayılmış, 2005,Papatya Yayıncılık
5. İnternet Siteleri
http://www.microchip.com
http://www.mikroe.com
Ders Kaynakları Sakarya Üniversitesi Online Kütüphane Kaynakları:
6.PIC Microcontrollers (Third Edition)
An Introduction to Microelectronics, 2012 ,Elsevier Ltd.
Author(s): Martin P. Bates
ISBN: 978-0-08-096911-4
7. Programming 16-Bit PIC Microcontrollers in C (Second Edition)
Learning to Fly the PIC 24
Copyright © 2011 Elsevier Inc.
Author(s): Lucio Di Jasio
ISBN: 978-1-85617-870-9
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,68
Dersin AKTS Kredisi 6