Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Grafikleri ve Uygulamaları | BSM 629 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. METİN VARAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü bünyesinde Bilgisayar Mühendisliği, Elektrik ve Elektronik Mühendisliği, Mekatronik Mühendisliği alanlarında çalışma yapan lisansüstü öğrencilerine tez ve proje çalışmalarında faydalı olması amacıyla önerilmiştir. |
Dersin İçeriği | Bilgisayar Grafikleri ve Uygulama Perspektiflerinin belirlenmesi, Bilimsel Veri Görselleştirme Uygulamalarının tanıtılması, Aktüatör ve Sensör Arayüzleri ve Bilgisayar Grafikleri, Geometrik Hesaplamalar,Rendering Algoritmalarının tanıtılması,Gerçek Zamanlı Rendering İşlemleri ve GPU Hesaplamalarının yapılması,Hareket Algoritmaları ve Çarpışma Tespitleri, Fizik Motorları ve Bilgisayar Grafikleri, Sanal Gerçeklik Araçları ve Dilleri, Eğitim ve Öğretim Amaçlı Modelleme ve Benzetim Prensipleri, İleri Kullanıcı Arayüzleri Hazırlama Prensiplerinin tanıtılması, Bilgisayar Grafikleri ve Mühendislik Uygulamalarının tanıtılması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel Veri Görselleştirme Uygulamalarının tanıtılması | Anlatım, Gözlem, | |
2 | Gerçek zamanlı rendering uygulamalarında tasarım prensiplerinin tanıtılması ve örnek uygulamalar | Anlatım, Problem Çözme, Rol Oynama, | |
3 | Aktüatör ve sensörler için grafik arayüzlerinin oluşturulması uygulamaları | Anlatım, Gözlem, | |
4 | Aktüatör Arayüzleri ve Bilgisayar Grafikleri | Anlatım, Gözlem, | |
5 | Gerçek Zamanlı Rendering İşlemleri ve GPU Hesaplamaları | Anlatım, | |
6 | Bilgisayar Grafikleri ve Mühendislik Uygulamaları | Anlatım, Problem Çözme, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar Grafikleri ve Uygulama Perspektifleri | |
2 | Bilimsel Veri Görselleştirme Uygulamaları | |
3 | Bilimsel Veri Görselleştirme Uygulamaları | |
4 | Aktüatör Arayüzleri ve Bilgisayar Grafikleri | |
5 | Sensör Arayüzleri ve Bilgisayar Grafikleri | |
6 | Geometrik Hesaplamalar | |
7 | Rendering Algoritmaları | |
8 | Gerçek Zamanlı Rendering İşlemleri ve GPU Hesaplamaları | |
9 | Hareket Algoritmaları ve Çarpışma Tespitleri | |
10 | Fizik Motorları ve Bilgisayar Grafikleri | |
11 | Sanal Gerçeklik Araçları ve Dilleri | |
12 | Eğitim ve Öğretim Amaçlı Modelleme ve Benzetim Prensipleri | |
13 | İleri Kullanıcı Arayüzleri Hazırlama Prensipleri | |
14 | Bilgisayar Grafikleri ve Mühendislik Uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1.Visual Perception from a Computer Graphics Perspective Hardcover, William Thompson (Author), Roland Fleming (Author), Sarah Creem-Regehr (Author), Jeanine Kelly Stefanucci (Author) 2.Real-Time Rendering, Third Edition Hardcover with Tomas Akenine-Moller (Author), Eric Haines (Author), Naty Hoffman (Author) 3.Computer Graphics: Principles and Practice (3rd Edition) Hardcover , John F. Hughes (Author), Andries van Dam (Author), Morgan McGuire (Author), David F. Sklar (Author), 4.3D Math Primer for Graphics and Game Development, 2nd Edition Hardcover 5.Game-Engine-Architecture,Jason-Gregory 6. Introduction to Scientific Visualization , Helen Wright,Springer,2007 7. Scientific Visualization: The Visual Extraction of Knowledge from Data Series: Mathematics and Visualization, Bonneau, Georges-Pierre, Ertl, Thomas, Nielson, Gregory (Eds.),2006,Springer 8. The Visual Display of Quantitative Information, Edward Tufte 9. Information Graphics, Sandra Rendgen, Julius Wiedemann 10. Computer Graphics: Geometric Modeling,Leonidas Guibas 11. http://www.mosaic-industries.com/interfacing-to-sensors-and-actuators.html 12. http://www.mosaic-industries.com/Products/GUI/ |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Bilgisayar ve Bilişim alanında özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak tanımlar, tasarlar, uygular, sonuçlandırır ve bu süreci yönetir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
2. Proje / Tasarım | 20 |
3. Proje / Tasarım | 20 |
4. Proje / Tasarım | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Proje / Tasarım | 4 | 12 | 48 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |