Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Jeofizikte Güncel Konular JFM 532 1 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜNAY BEYHAN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi GÜNAY BEYHAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Jeofiziğin değişik konularında önde gelen, güncel makaleleri çalışmaları, bu çalışmalarda kullanılan yöntemleri Yüksek Lisans öğrencilere tanıtmak, bu çalışmalardan kendi araştırma konularında nasıl yararlanabileceklerini tartışmak, Yüksek Lisans öğrencileri arasında bilimsel iletişimi sağlamak ve onlara bilimsel sunum deneyimi kazandırmak amacıyla önerilen ve müfredatımızda olmayan Jeofizik Seminer dersi önemli bir eksikliği karşılayacaktır.

Dersin İçeriği

Aktif faylar ve sismik zonlar, Depremler, Deprem kaynak parametreleri, Deprem Tehlike Değerlendirmesi, Sismik mikrozonlama, Paleosismoloji, Sismik soğurulma, Sismik tomografi, Alıcı fonksiyon analizi, GPS ölçümleri, Kıtasal deformasyon, Levha kinematiği, Petrol arama,  Çevre Jeofiziği, Mühendislik Jeofiziği, Maden arama.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenciler Jeofizik kavramlara ait yeni yaklaşımları öğrenir Anlatım, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Geçmişten günümüze kadar olan jeofizik araştırmalara ait genel değerlendirmeler yapılır Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım,
3 Güncel jeofizik araştırmaların değerlendirilmesi ve yorumlanması yapılır Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım,
4 Örnek bir jeofizik proje üzerinde çalışmalar yapılır Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım,
5 Öğrenciler bir projeyi veya bir araştırmayı etkili bir şekilde sunmayı öğrenir. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım,
6 Jeofiziğin araştırma alanları geniş bir spektrumda ele alınır Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
7 Farklı arazi koşullarındaki araştırmalar değerlendirilir. Gösterip Yaptırma, Tartışma, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun,
8 Farklı arazi koşullarında elde edilen verilerin analizi hakkında değerlendirmeler yapılır Gösterip Yaptırma,
9 Jeofizik tasarım yapmaya yönelik jeolojik bilgileri yorumlar. Problem Çözme, Tartışma,
10 Çalışma alanlarına ait farklı disiplinlerden veri alımı değerlendirilir Soru-Cevap, Rol Oynama,
11 Modern jeofizik teknik ve yöntemler hakkında farkındadır ve yorumlayabilir Problem Çözme,
12 Modern Jeofizik verilerin jeolojik yorumu ve modellemesi yapılır Tartışma, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Aktif faylar ve sismik zonlar
2 Depremler
3 Deprem Tehlike Değerlendirmesi
4 Sismik mikrozonlama
5 Paleosismoloji
6 Sismik Tomografi
7 GPS Araştırmaları
8 Jeotermal Aramalar
9 Petrol ve Doğal Gaz Aramaları
10 Çevre Jeofiziği
11 Kıtasal Deformasyon
12 Levha Tektoniği
13 Mühendislik Jeofiziği
14 Maden Arama
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1-Fowler, C. M. R., 1990, The Solid Earth: An Introduction to Global Geophysics, Cambridge University Press, 472p.
2-Turcotte D. L. and Schubert, G., 2001, Geodynamics, Cambridge University Press, 456p.
3-Lee, W. H. K., Kanamori, H., Jennings, P. C., and Kisslinger, C. (editors), 2002, International Handbook of Earthquake and Engineering Seismology, Academic Press, 1942p.
4-Aki, K. and Richards, P. G., 2002, Quantitative Seismology, University Science Books, 700p.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. X
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. X
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. X
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. X
6 Mühendislik uygulamalarında gerekli olan jeofizik yöntemleri seçer, kuramsal ve arazi çalışmalarında uygular. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödev 3 4 12
Sözlü Sınav 4 4 16
Performans Görevi (Seminer) 3 8 24
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6