Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yöneylem Araştırması | YBS 205 | 3 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | İşletme Matematiği |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA KOÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ADEM AKBIYIK, Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA KOÇ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin iş dünyasında karşılaşabilecekleri farklı türdeki problemleri modelleyebilmesi, çözümleyebilmesi, yaptıkları çözümleri yorumlayabilmesi için gerekli temel yetkinliklerin kazandırılması |
Dersin İçeriği | Ders; Doğrusal Programlama, Ulaştırma ve Atama Problemleri, Tamsayılı Programlama, Çok Amaçlı Karar Verme, Doğrusal Olmayan Modeller ve Karar Analizleri ile Oyun Teorisi Konularını içermektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Karar verme sürecinde karşılaşılabilecek çeşitli yöntem ve kavramlar hakkında temel bilgileri edinmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Farklı problem türlerini analiz edip, bu problemleri uygun yöntemle çözülmesi adına modelleyebilmek | Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
3 | Hangi tür sayısal yöntemin, hangi problem türünü çözmede yardımcı olabileceğini belirleyebilmek | Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
4 | Sayısal teknikler ile başlangıç seviyesinde çözümler gerçekleştirebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Çözümü yapılmış problemi uygun kriterlerle birlikte yorumlamak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | |
6 | Yorumlama sonucu elde edilecek bilginin karar verme sürecinde uygun biçimde kullanılmasını kavramak | Anlatım, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğrusal Programlama Modeli Örnekleri | Sayısal Yöntemlerde Problem Çözümleri ve Bilgisayar Destekli Uygulamalar (Tütek vd.) ilgili kısımlar |
2 | Doğrusal Programlama Modeli Örnekleri | Sayısal Yöntemlerde Problem Çözümleri ve Bilgisayar Destekli Uygulamalar (Tütek vd.) ilgili kısımlar |
3 | Simpleks Yöntem I | Sayısal Yöntemlerde Problem Çözümleri ve Bilgisayar Destekli Uygulamalar (Tütek vd.) ilgili kısımlar |
4 | Simpleks Yöntem II | Sayısal Yöntemlerde Problem Çözümleri ve Bilgisayar Destekli Uygulamalar (Tütek vd.) ilgili kısımlar |
5 | Yazılım Destekli Doğrusal Programlama Problemleri Çözümü | Sayısal Yöntemlerde Problem Çözümleri ve Bilgisayar Destekli Uygulamalar (Tütek vd.) ilgili kısımlar |
6 | Ulaştırma Problemleri I | Sayısal Yöntemlerde Problem Çözümleri ve Bilgisayar Destekli Uygulamalar (Tütek vd.) ilgili kısımlar |
7 | Ulaştırma Problemleri II | Sayısal Yöntemlerde Problem Çözümleri ve Bilgisayar Destekli Uygulamalar (Tütek vd.) ilgili kısımlar |
8 | Yazılım Destekli Ulaştırma Problemleri Çözümü | Sayısal Yöntemlerde Problem Çözümleri ve Bilgisayar Destekli Uygulamalar (Tütek vd.) ilgili kısımlar |
9 | ARASINAV | |
10 | Atama Problemleri | Sayısal Yöntemlerde Problem Çözümleri ve Bilgisayar Destekli Uygulamalar (Tütek vd.) ilgili kısımlar |
11 | Yazılım Destekli Atama Problemleri Çözümü | Sayısal Yöntemlerde Problem Çözümleri ve Bilgisayar Destekli Uygulamalar (Tütek vd.) ilgili kısımlar |
12 | Şebeke Analizi | Sayısal Yöntemlerde Problem Çözümleri ve Bilgisayar Destekli Uygulamalar (Tütek vd.) ilgili kısımlar |
13 | Yazılım Destekli Şebeke Analizi Problemleri Çözümü | Sayısal Yöntemlerde Problem Çözümleri ve Bilgisayar Destekli Uygulamalar (Tütek vd.) ilgili kısımlar |
14 | Yazılım Destekli Problem Çözümleri | Sayısal Yöntemlerde Problem Çözümleri ve Bilgisayar Destekli Uygulamalar (Tütek vd.) ilgili kısımlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yönetim Bilimi, Murat Ayanoğlu, Sakarya Kitabevi, 2006 |
Ders Kaynakları | 1-) Yöneylem Araştırması, Hamdy A.Taha; (Çevirenler: Ş. Alp Baray, Şakir Esnaf), Literatür Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni ve Güncel teknolojileri takip edebilir ve bunları değerlendirebilir | X | |||||
2 | Kurumsal Bilişim Sistemlerini işleyişini anlayabilir ve bu sistemleri temel seviyede kullanabilir | X | |||||
3 | Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur | X | |||||
4 | Modellenmiş işletme problemlerini bilişim teknolojileri yardımıyla çözer ve çözümleri yorumlar | X | |||||
5 | Bilişim odaklı projelere takımın bir bireyi olarak katkı sağlar | X | |||||
6 | Proje yönetiminde takım çalışmasını destekleyen bilgi teknolojileri araçlarını etkin bir biçimde kullanır | X | |||||
7 | Temel işletme fonksiyonlarına ve bilişim teknolojilerine hâkim olur ve bunlar arasındaki bağlantıyı kurar | X | |||||
8 | Kurumsal bilişim sistemlerinin tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanması süreçlerine katkı verir. | X | |||||
9 | Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilir ve bu dokümanları sunar | X | |||||
10 | Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlar ve bu sunumları sunar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 90 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |