Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Pazarlama İlkeleri ISL 201 3 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KARATAŞ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KARATAŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Pazarlamanın temel kavramları, bir birim olarak işletmedeki fonksiyonunu, etkilediği ve etkisi altında olduğu temel faktörleri benimsetmek dersin temel amacını oluşturmaktadır. Bu amaç doğrultusunda, çevresel faktörleri göz önünde bulundurup hedef tüketici/müşterilerini doğru anlayarak, uygun bir pazarlama karması ve konumlandırma ile etkin bir pazarlama anlayışı oluşturmak hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Ders, pazarlama kavramının çerçevesini, tüketici davranışlarının genel hatlarını, pazarlama karması unsurlarını ve pazarlamanın alt dallarını içermektedir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Pazarlamanın temelini teşkil eden kavram ve olguları tanımlar ve örnekler verir.
2 Pazar çevresi kavramını açıklar, pazar çevresini oluşturan unsurları analiz eder ve pazarlama yönetimi açısından çıkarımlarını belirler.
3 Tüketici davranışlarının sebeplerini anlatır, yorumlar ve pazarlama programlarını oluşturur.
4 Pazar bölümleme ve hedef pazar seçimi kavramlarını tanımlar, bölümleme sürecinin nasıl yapılacağını gösterir ve hedef pazar seçimi olgusunu uygular.
5 Bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini analiz eder ve pazarlama programlarını oluşturur.
6 Pazarlama bağlamında iş dünyasında yaşanmakta olan güncel olayları ve gelişmeleri değerlendirir, analiz eder ve rasyonel bir bakış açısıyla pazarlama programlarını geliştirir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pazarlama Kavramı ve Pazarlamanın İşletmedeki Fonksiyonu Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2016). Pazarlama ilkeleri ve yönetimi. Beta.
2 Pazar ve Pazarlama Çevresi Ünite 3 - Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2016). Pazarlama ilkeleri ve yönetimi. Beta.
3 Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi Ünite 7 - Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2016). Pazarlama ilkeleri ve yönetimi. Beta.
4 Konumlandırma Ünite 8 - Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2016). Pazarlama ilkeleri ve yönetimi. Beta.
5 Tüketici Pazarları / Endüstriyel Pazarlar Ünite 5 - Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2016). Pazarlama ilkeleri ve yönetimi. Beta.
6 Pazarlama Yönetimi Ünite 9 - Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2016). Pazarlama ilkeleri ve yönetimi. Beta.
7 Pazarlama Karması - Ürün Ünite 10 - Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2016). Pazarlama ilkeleri ve yönetimi. Beta.
8 Marka Yönetimi Ünite 11 - Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2016). Pazarlama ilkeleri ve yönetimi. Beta.
9 Yeni Ürün Geliştirme Ünite 12 - Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2016). Pazarlama ilkeleri ve yönetimi. Beta.
10 Pazarlama Karması - Fiyat Ünite 13 - Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2016). Pazarlama ilkeleri ve yönetimi. Beta.
11 Pazarlama Stratejileri Ünite 14 - Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2016). Pazarlama ilkeleri ve yönetimi. Beta.
12 Pazarlama Karması - Tutundurma ve Pazarlama İletişimi Ünite 15 ve 16 - Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2016). Pazarlama ilkeleri ve yönetimi. Beta.
13 Pazarlama Karması - Dağıtım Ünite 17 ve 18 - Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2016). Pazarlama ilkeleri ve yönetimi. Beta.
14 Örnek Olaylar
Kaynaklar
Ders Notu

Pazarlama İlkeleri Armstrong g., Kotler P. (2018). Çevirmen: Ercan Gegez Pazarlama İlkeleri. Beta

Ders Kaynakları

Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2016). Pazarlama ilkeleri ve yönetimi. Beta.

Kotler, P., Keller, K. L., Ang, S. H., Tan, C. T., & Leong, S. M. (2018). Marketing management: an Asian perspective. Pearson.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alan bilgisini sağlama X
2 Analitik düşünme becerisini geliştirme X
3 Girişimci kişilik özelliklerinin geliştirilmesi X
4 Girişimci ve iç girişimci olmak X
5 Firma düzeyinde problem tespiti ve çözümü X
6 Ekonomi genelinde problem tespiti ve çözümü X
7 Sözlü, yazılı iletişim becerisi X
8 Takım kurma ve geliştirme X
9 Etik farkındalık X
10 Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
1. Ara Sınav 50
2. Ödev 15
3. Ödev 15
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Final 1 15 15
Ödev 2 10 20
Toplam İş Yükü 106
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,24
Dersin AKTS Kredisi 4