Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
B2.1-Yazma Becerisi I ADE 227 3 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. DİDEM YAYAN
Dersi Verenler Arş.Gör.Dr. DİDEM YAYAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Avrupa Dil Portfolyosu B2.1 düzeyinde öğrencinin Almanca yazma becerilerini geliştirerek ilgi alanına giren çeşitli konularda anlaşılır ve detaylı metin yazmaları, bir fikrin lehine ve aleyhine sebepler göstererek, avantaj ve dezavantajlarını açıklayarak bir tartışma konusu hakkında metin yazmaları, bir mektupta farklı duygu ve tavırları kendilerine göre aktarabilmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Avrupa Dil Portfolyosu B2.1 düzeyinde yazma yöntemleri hakkında bilgiler verilerek gerçek veya gerçek dışı olaylar, ilgi alanına giren konular, bir fikrin aleyhine ve lehine yönelik tartışma konuları hakkında metinler, genel bir konu hakkında makale özeti, mektup, film ve kitap kritiği/özeti yazdırılarak tatbik edilecektir. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenciler, gerçek ya da gerçek dışı deneyimlere dayalı detaylı ve anlaşılır metinler yazabilirler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
2 İlgi alanına giren çeşitli konularda anlaşılır ve detaylı metin yazabilirler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
3 Bir fikrin aleyhine veya lehine sebepler göstererek, avantaj ve dezavantajlarını açıklayarak bir tartışma konusu hakkında metin yazabilirler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
4 Genel bir konu ile ilgili bir makalenin özetini yazabilir veya çeşitli kaynaklardan veya medyadan aldıkları bilgileri özetleyerek yazabilirler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
5 Resmi mektup ve elektronik posta yazabilirler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
6 Bir mektupta, farklı duygu ve tavırları ve olayların önemli noktalarını kendi fikirlerince açıklayarak aktarabilirler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
7 Bir filmin ya da kitabın kısa bir özetini yazabilirler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ein Land viele Sprachen
2 Ein Land viele Sprachen
3 Zu Hause in Deutschland
4 Zu Hause in Deutschland
5 Sprachen kinderleicht
6 Sprachen kinderleicht
7 Wenn zwei sich streiten
8 Wenn zwei sich streiten
9 Teamgeist
10 Teamgeist
11 Werben für sich
12 Werben für sich
13 Der kleine Unterschied
14 Der kleine Unterschied
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

·         Ute Koithan, Ralf-Peter Lösche et al.; Aspekte 2 Lehrbuch, Klett

·         Ute Koithan, Helen Schmitz et al.; Aspekte 2 Arbeitsbuch, Klett

·         Annelina Billina, Lesen und Schreiben B2, Hueber

Oliver Bayerlein, Patricia Buchner, ampus Deutsch - Schreiben: Deutsch als Fremdsprache

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. X
2 Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. X
3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. X
4 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. X
5 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. X
6 Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
7 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. X
8 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. X
9 Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. X
10 Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
Toplam 40
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 25 25
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 10 10
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 134
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,36
Dersin AKTS Kredisi 5