Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Karşılaştırmalı Dilbilgisi II ADE 106 2 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MAHMUD SAMİ TÜRK
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi MAHMUD SAMİ TÜRK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İleri seviye Almanca dilbilgisi işlenmesi

Dersin İçeriği

 Sıfat cekimlerinden başlayarak tüm yan cümleler ve Konjunktiv 1.2

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Almanca dilbilgisine ilişkin temel kuralları tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
2 Almanca dilbilgisi kurallarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
3 Almanca dilbilgisi kurallarını örneklerle uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
4 Almanca ve Türkçe dilbilgisi kurallarını karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
5 Almanca dilbilgisi kullanımını geliştirir. Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım,
6 Almanca ve Türkçedeki dil bilgisi kurallarının farklılıklarını değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Satzbau im Deutschen
2 Nebensätze
3 Konzessive Nebensätze
4 Konsekutive Nebensätze
5 Modale Nebensätze
6 Finale Nebensätze
7 Interrogative Nebensätze
8 haben + zu Infinitiv, sein + zu Infinitiv
9 ZWISCHENPRÜFUNG
10 Konjunktiv I
11 Indirekte Rede
12 Nominalisierung
13 Verbalisierung
14 Allgemeine Wiederholung
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1) Greyer, Schmitt(2012): Lehr-und Übungsbuch der deutschen Grammatik. Hueber Verlag 

 2)Reimann, Monika (2012): Grundstufen Grammatik für DaF, Hueber Verlag

3) )ZENGİN, Eyüp (2006), Übungen zur Deutschen Grammatik, Sakarya Kitabevi, Sakarya.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. X
2 Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir.
3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. X
4 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür.
5 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. X
6 Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
7 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. X
8 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
9 Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. X
10 Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 2 4
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,52
Dersin AKTS Kredisi 5