Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Arapça I OMM 525 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Arapça
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MAEN AHMET MUHAMMED ALI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Mahmut Cihat İzgi
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Arapça temel kaynak eserleri okuyup anlamak
Dersin İçeriği İsim ve fiil çeşitlerini, isim ve fiil cümlelerini, cümle yapılarının öğrenilmesini sağlamak.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Arapçada Kelime Ve Çeşitleri: İsim-Fiil-Harf (İsim Cümleleri)
2 İzafet Terkibi-Sıf
3 İsim Ve Çeşitleri – İsmin Özellikleri : Marife- Nekre- Müzekker-Müennes
4 Cemi Ve Çeşitleri
5 Masdar Ve Çeşitleri –İsmi Fail-İsmi Meful
6 İsmi Zaman-İsmi Mensup-İsmi Tafdil
7 İsmi Alet-İsmi Mekan- İsmi Tazğır
8 İsimlerde İğrap-Harfi Cerler (Karşılıklı Konuşma)
9 ARASINAV
10 Arapça’da Cümle Kuruluşu (Mübteda-Haba)
11 Metin Üzerinde Çalışmalar (Karşılıklı Konuşma II)
12 Basıt Metinlerin Tercümesi
13 Metin Üzerinde Çalışmalar
14 Metin Üzerinde Çalışmalar (Karşılıklı Konuşma III)
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları İsmail Ezheri, Açıklamalı Araştırmalı Arapça Grameri, İstanbul, 1978, Hikmet Yay.
Taceddin Uzun, Anlatımlı Arapça, Konya 2002.
Mustafa Abdülaziz ve diğerleri, Kendikendine Modern Arapça Öğretimi, İstanbul ts, Cantaş Yay.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma.
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma.
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma.
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma.
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma.
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma.
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme.
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma)
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma.
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)