Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İleri Osmanlıca I OMM 515 0 12 + 0 12 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ARİF BİLGİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Osmanlıca bilgisi orta düzey olan öğrencilerin tarihi metinleri okuyup değerlendirme konusundaki becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği Osmanlıca gramer özellikleri, Arapça ve Farsça kelimeler ve tamlamalar, Arşiv belgeleri, El yazması eserler.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Osmanlıca yazı türlerini kavrar. Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
2 Arapça ve Farsça kelimeler içeren metinleri tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
3 Osmanlı tarihi ile ilgili arşivleri tanır ve orijinal kaynakları öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
4 Osmanlıca metinlerin özellikleri hakkında bilgi sahibi olur ve okur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
5 Okuduğu belgeleri yorumlayarak akademik çalışmalarda kullanmayı öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Osmanlıca gramer özellikleri
2 Arapça ve Farsça hakkında bilgi.
3 Tarihi metinlerin yazı türleri hakkında bilgi.
4 Çeşitli yazı türleri ile yazılmış metinlerden örnekler.
5 Yazma eserler hakkında bilgi
6 Yazma eserlerden seçilmiş örneklerin incelenmesi.
7 Kitabeler, mezar taşları, mühürler hakkında bilgi.
8 Kitabelerden, mezar taşlarından, mühürlerden seçilmiş örneklerin incelenmesi.
9 ARA SINAV
10 Rika, Sülüs ve Celi-Sülüs yazısı hakkında bilgi.
11 Talik ve Celi-Talik yazısı hakkında bilgi.
12 Divani ve Celi-Divani yazısı hakkında bilgi.
13 Sülüs ve Celi-Sülüs, Talik ile yazılmış belgelerden örneklerin okunması.
14 Celi-Talik, Divani ve Celi-Divani ile yazılmış belgelerden örneklerin okunması.
Kaynaklar
Ders Notu Ders Notları
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. X
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. X
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. X
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. X
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. X
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. X
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. X
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) X
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. X
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 145
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,8
Dersin AKTS Kredisi 3