Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Organizasyonel Davranış SOS 526 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ALİ ARSLAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Bayram Kahraman
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu ders, kuruluş stratejisine ve çalışanları yönetmeye yönelik değişen yaklaşımlara odaklanarak modern organizasyonun gelişimini inceleyecektir. Öğrenciler, derisn sonunda modern organizasyonların yapısını ve gelişim süreçlerini öğreneceklerdir.
Dersin İçeriği Organizasyon kavramı, temel yapı ve dinamikler, bürokrasi ve Weber, otorite ve güç, liderlik ve organizasyonlar
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Organizasyonel davranışın boyutlarını açıklar Anlatım, Soru-Cevap,
2 Organizasyonel davranışla ilgili konuları belirler Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
3 Organizasyonel davranışa ait temel dinamikleri ortaya koyar Problem Çözme, Gösterip Yaptırma,
4 Organizasyonel davranışın etki alanlarını inceler Soru-Cevap, Problem Çözme, Rol Oynama,
5 Organizasyonel davranış ile ilgili sistem kurar Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Organizasyon Yapıları: Temel Kavramlar
2 Organizasyon Yapılarının Sosyolojik İncelenmesi
3 Örgüt Kuramlarına Genel Bir Bakış: Karşılaştırmalı Bir Çözümleme
4 İŞ BÖLÜMÜ VE ORGANİZASYON KAVRAMI
5 Max Weber, "Meşru Otorite Türleri," ve "Bürokrasi."
6 Frederick W. Taylor, "Bilimsel Yönetim." (Reader)
7 Fritz Roethlisberger and W. J. Dickson, "İnsan İlişkileri."
8 Otorite ve Güç
9 Arasınav
10 Genel Liderlik teorileri
11 Karar verme sistemleri olarak Organizasyonlar
12 Örgütsel Ekoloji: Örgüt Toplulukları ve Çevresel Ayklama
13 Organizasyon Performansını Değerlendirme: Temel Konular
14 Organizasyonel Değişim ve Dönüşüm
Kaynaklar
Ders Notu Henri Fayol, Genel ve Endüstriyel Yönetim, Ankara: Adres Yayınları, 2008.
A.Selami Sargut-Şükrü Özen, Örgüt Kuramları, Ankara:İmge Kitabevi 2007
Ders Kaynakları Frederic W. Taylor, Bilimsel Yönetimin İlkeleri, Ankara: Adres Yayınları, 2007.
Anthonny Giddens,Örgütler ve Ağlar, Sosyoloji, İstanbul: Kırmızı yayınları 2008.
Arman Kırım, Farklılığınızı Ölçebildiğiniz An, İstanbul: Sistem yayıncılık 2002.
Pamela S. Tolbert, Richard H. Hall, Organizations: Structures, Processes and Outcomes, New jersey: Pearson, 2009.
Neil Fligstein, Alfred Chandler and the Organizasyon Sosyolojisi, Business History Review, Ekim 2007.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak.
2 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. X
3 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. X
4 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak.
5 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. X
6 Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak X
7 Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 2 2
Ödev 1 2 2
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 2 2
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6