Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Leibniz Metafiziği FDI 601 1 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KEMAL BATAK
Dersi Verenler Prof.Dr. KEMAL BATAK,
Dersin Yardımcıları

Yok

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Leibniz metafiziği gerek sonraki bilimsel ve mantıksal gelişmeler bakımından gerekse din felsefesi alanında sonraki tartışmaları etkilemesi bakımından belirleyici bir yerde durur. Bir modern felsefe olarak geleneksel felsefeye karşı hakkaniyetli davranan bu Kartezyen metafizik, Descartes metafiziğinin de güçlü bir tashihini ve arıtmasını gerçekleştirir.

Dersin İçeriği

Metafizik Üzerine Konuşma; Monadoloji; Teodise; Locke ve Leibniz: İnsan Akilesi Hakkında Yeni Deneyişler

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Leibniz metafiziğinin temel tartışmalarını bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Monadoloji’nin temel kavramlarını analiz eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Leibniz metafiziğinin kartezyen metafizik ile ilişkisi tartışır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Metafizik Üzerine Konuşma
2 Metafizik Üzerine Konuşma
3 Metafizik Üzerine Konuşma
4 Metafizik Üzerine Konuşma
5 Metafizik Üzerine Konuşma
6 Monadoloji
7 Monadoloji
8 Monadoloji
9 Teodise
10 Teodise
11 Teodise
12 Locke ve Leibniz: İnsan Âkilesi Hakkında (Yeni) Deneyişler
13 Locke ve Leibniz: İnsan Âkilesi Hakkında (Yeni) Deneyişler
14 Locke ve Leibniz: İnsan Âkilesi Hakkında (Yeni) Deneyişler
Kaynaklar
Ders Notu

Leibniz, Monadoloji, Metafizik Üzerine Konuşma, çev. Atakan Altınörs, (İstanbul: Doğubatı Yayınları, 2011).
Leibniz, Monadoloji, çev. Devrim Çetinkasap, (İstanbul: Pinhan, 2011).
Leibniz, Theodicee ya da Tanrı’nın Haklı Kılınması, çev. Levent Özşar, (İstanbul: Biblos, 2009).
Leibniz, İnsan Âkilesi Hakkında Yeni Deneyişler, (İstanbul: Devlet Basımevi, 1939).
 

Ders Kaynakları

Martine de Gaudemar, Leibniz Sözlüğü, çev. Aliye Kovanlıkaya, (İstanbul: Say Yayınları, 2012).
Maria Rosa Antognazza, Leibniz, çev.Orhan Düz, (İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları, 2013)
Ruhattin Yazoğlu, Leibniz’de Tanrı ve Ahlak, (İstanbul: Yeni Zamanlar Yayınları, 2006).
Emile Boutroux, Leibniz, çev. Atakan Altınörs, (İstanbul: Paradigma Yayınları, 2009).
Sebahattin Çevikbaş, Leibniz ve Felsefesi, (Konya: Çizgi Kitapevi: 2006).

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. X
2 Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. X
3 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. X
4 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. X
5 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. X
6 Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir.
7 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir.
8 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir.
9 Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir.
10 Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. X
11 Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 20
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Seminer) 20
2. Performans Görevi (Seminer) 20
3. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ödev 1 4 4
Performans Görevi (Seminer) 3 6 18
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6