Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Etkili İletişim Becerileri | ADA 235 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜRKAN KILIÇ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÜRKAN KILIÇ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Etkili iletişim kurma yöntemlerini kavrayarak, dinleme, empati yapma, ikna edici iletişim kurma, sözlü veya sözsüz iletişim ile beden dilini doğru şekilde kullanmayı öğrenme |
Dersin İçeriği | Etkili iletişim sürecini kavrar ve etkili iletişimin önündeki engelleri kaldırır, dinleme ve ikna edici konuşma becerisi kazanır, sözlü, sözsüz iletişim ile beden dili ile iletişim kurmanın inceliklerini kavrar, sosyal yaşamda nezaket ve görgü kurallarını öğrenir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim Kavramı ve İletişim Süreci | |
2 | Etkili İletişim Kavramı ve Süreci | |
3 | Etkili İletişimin Önündeki Engeller | |
4 | Dinleme Becerisi | |
5 | Empati Becerisi ve Empatik İletişim | |
6 | Tutumlar ve Sosyal Etkiler | |
7 | İkna Edici İletişim ve İkna Teknikleri | |
8 | Etkili İletişim Ve Duygusal Zekâ | |
9 | Sözsüz İletişim Becerileri | |
10 | Beden Dili | |
11 | Kişisel Alan Kullanımı/Proksemi ve Mekân Kullanımı | |
12 | Dokunma Yoluyla İletişim | |
13 | Göz Teması Ve Kroksemi | |
14 | Sosyal Yaşamda Davranış Kuralları, Görgü ve Nezaket |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak | ||||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
4 | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazandırmak. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak. | ||||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
9 | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | ||||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak | ||||||
11 | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
3. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 80 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|