Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kronik Hastalıklarda Tamamlayıcı Bakım ve Tedavi | HEM 212 | 4 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. ÖZNUR ADADIOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. ÖZNUR ADADIOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı; öğrencilere, kronik hastalığı olan bireylerin hemşirelik bakımında destekleyici hemşirelik girişimi olarak kullanabilecekleri tamamlayıcı tedavi ve bakım yöntemleri konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Ders; tamamlayıcı tedavi yöntemlerine kavramsal bakış, tamamlayıcı tedavi yöntemlerinin tarihsel gelişimi, tamamlayıcı tedavi yöntemlerinin kullanımı, zihin-beden metotları, müzik terapi, masaj, akupressure, akupunktur, terapötik dokunma, reiki ve refleksoloji kavramlarını içermektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Başer M, Taşçı S. (editörler) (2015). Kanıta dayalı rehberleriyle tamamlayıcı ve destekleyici uygulamalar. Akademisyen tıp kitabevi, Ankara. ISBN: 978-605-9942-49-2. 2. Tütüncü S, Etiler N. (2017). Tıbbın Alternatifi Olmaz! Geleneksel Alternatif ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları. Türk Tabipleri Birliği Yayınları, Ankara. ISBN 978-605-9665-25-4. 3. Ulusal ve uluslararası tamamlayıcı terapiler ve destekleyici bakım uygulamaları kongreleri bildiri kitapları 4. Dersin konularına ilişkin yapılmış olan bilimsel çalışmalar. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur | ||||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar | ||||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | ||||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder | ||||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır | ||||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | ||||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir | ||||||
8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir | ||||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|