Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocukluk Eğitiminde Dış Mekân Uygulamaları ECE 521 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Eslem Gözde  ŞENÖZ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. Anlatım, Tartışma, Ödev, Performans Görevi,
2 Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
3 Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. Anlatım, Sözlü Sınav,
4 Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. Soru-Cevap, Rol Oynama, Sınav, Proje / Tasarım,
5 Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. Anlatım, Proje / Tasarım,
6 Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır. Anlatım, Tartışma, Proje / Tasarım,
7 Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar. Anlatım, Tartışma, Ödev, Proje / Tasarım,
8 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. Anlatım, Tartışma, Ödev,
9 Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar. Anlatım, Soru-Cevap, Performans Görevi,
10 Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır. Anlatım, Soru-Cevap, Performans Görevi,
11 Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
12 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder. Anlatım, Sınav,
13 Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. Tartışma, Ödev,
14 Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır. Soru-Cevap, Tartışma, Portfolyo,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Derse giriş: İzlence ve değerlendirme
2 Erken çocukluk eğitiminde dış mekâna yönelik uygulamalar: Yaklaşımlar, yöntemler, teknikler, etkinlikler
3 Erken çocukluk eğitiminde dış mekân odaklı uygulamalar: Planlama sırasında göz önünde bulunması gereken hedefler, faydalar ve noktalar
4 Çocukların sağlığı ve gelişimi için farklı mevsimlerde ve farklı hava koşullarında çocuk dostu kasaba, sokak, okul bahçesi, oyun bahçesi ve sosyal alanlar gibi dış ortamların sahip olması gereken özellikler
5 Çocuk sağlığı ve gelişimi için etkili dış mekân uygulamalarının rolü: İyi uygulama örnekleri
6 Çocuk sağlığı ve gelişimi için verimli dış mekân uygulamalarının planlanması, sunulması ve sürdürülebilirliği için gerekli öğretmen yeterlikleri
7 Çocuk sağlığı ve gelişimi için etkin dış mekân uygulamalarının planlanması, yürütülmesi ve sürdürülebilirliği için gerekli ekipman ve kaynaklar
8 Ara sınav
9 Çocuk sağlığı ve gelişimi için etkili dış mekân uygulamalarını kapsayacak faaliyetler planlama
10 Dış mekân etkinliklerine farklı ihtiyaçlara sahip çocukları dâhil etmek amacıyla eşit eğitim fırsatları yaratma kapsamında kapsayıcılık kavramının analizi ile farklı yöntemler, araçlar ve destek olma
11 Dış mekân etkinliklerine farklı ihtiyaçlara sahip çocukları dâhil etmek amacıyla eşit eğitim fırsatları yaratma kapsamında kapsayıcılık kavramının analizi ile farklı yöntemler, araçlar ve destek olma
12 Dış mekân etkinliklerine farklı ihtiyaçlara sahip çocukları dâhil etmek amacıyla eşit eğitim fırsatları yaratma kapsamında kapsayıcılık kavramının analizi ile farklı yöntemler, araçlar ve destek olma
13 dış mekan ile ilgili makale tarama
14 dış mekan ile ilgili tez tarama
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimini anlamak için temel teorik bilgilere sahip olur.
2 Okul öncesi çocukların öğrenme ihtiyaçlarını değerlendirebilecek ve bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak öğrenme stratejileri geliştirir.
3 Farklı erken çocukluk eğitimi uygulamalarında gelişimsel özellikleri belirler.
4 Okul öncesi eğitimde kullanılan öğretim yöntemlerini anlar ve uygular.
5 Kültürel çeşitlilik, dil çeşitliliği ve kültürlerarası eğitim gibi güncel konuları erken çocukluk eğitimi bağlamında anlar.
6 Erken çocukluk eğitimine karşı yeni bakış açıları edinir.
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
Toplam 30
1. Final 70
Toplam 70
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 2 8 16
Final 1 10 10
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,76
Dersin AKTS Kredisi 6