Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Etkili İletişim ve İnsan Davranışları EBE 109 1 2 + 1 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GÜLGÜN DURAT
Dersi Verenler Doç.Dr. GÜLGÜN DURAT, Arş.Gör.Dr. EMİNE CİNCİOĞLU, Arş.Gör. ÇİĞDEM ŞEN TEPE, Arş.Gör. BEDİA TARSUSLU, Arş.Gör. NAZLI ÜNLÜ BIDIK, Arş.Gör. SEVGİ KÖROĞLU, Arş.Gör. AHSEN DEMİRHAN KAYACIK, Arş.Gör. BÜŞRA YOLCU, Arş.Gör. SEMİHA ÜNKAZAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Ebelikte kişilerarası ilişkilerin önemi, iletişimi etkileyen faktörler, etkin ve etkin olmayan iletişim teknikleri ve temel gelişim kuramları konusunda bilgi ve beceri kazandırmak 

Dersin İçeriği

Kişilerarası ilişkilerde temel kavramlar ve iletişim teknikleri

         Temel psikolojik kavramlat ve gelişim kuramları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Algı, duygu, düşünce gibi temel psikolojik kavramları tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Kişilerarası ilişkilerde temel kavramları tanımlar. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
3 Hasta ile etkileşimde etkin olan/terapötik iletişim tekniklerini açıklar, örneklendirir Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
4 Hasta ile etkileşimde etkin olmayan/nonterapötik iletişim tekniklerini açıklar, örneklendirir. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
5 İnsan davranışlarında normalliği ve normalden sapmayı örneklendirir. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
6 Temel gelişim kuramlarını açıklar. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
7 İnsan davranışlarını ve tepkilerini, temel gelişim kuramları doğrultusunda değerlendirir. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Psikolojide temel kavramlar
2 Kendini tanıma
3 İletişim laboratuvarı
4 Kişilerarası iletişimde temel kavramlar
5 İletişim laboratuvarı
6 Etkin ve etkin olmayan iletişim teknikleri
7 Ara sınav
8 İletişim laboratuvarı
9 Normal-normal dışı davranışlar ve psikolojide biyolojik kuram
10 Psikodinamik gelişim kuramı ve savunma mekanizmaları
11 İletişim laboratuvarı
12 Psikososyal ve ahlaki gelişim kuramı
13 Davranışçı ve bilişsel gelişim kuramı,İletişim laboratuvarı
14 Final
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1.   Üstün B. Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi, 2005, İzmir, Okullar Yayınevi.

2.  Terakye G. Hasta Hemşire İlişkileri, 5. Baskı, 1998, Ankara, Zirve Ofset.

3.    Rita L. Atkınson. Psikolojiye Giriş., 4. Baskı, Çev.Alogan,Y., Ankara, 2008, Arkadaş Yayınevi.

4.    Geçtan E. Psikodinamik Psikiyatri ve Normal Dışı Davranışlar, 2015 Metis Yayınları.

5.    Özcan A. Hemşire-Hasta İlişkisi ve İletişim, 2. Baskı, Ankara, 2006, Sistem Ofset.

6.  Gürhan N., Okanlı A. Yaşamın Sırrı İletişim, Ankara, 2017, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri.

7.   Öz F., Demiralp M. Psikososyal Hemşirelik Genel Hasta Bakımı İçin, 3. Baskı, Ankara, 2014, Akademisyen Yayınevi.

8.    Kaya A. Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim, 9. Baskı, Ankara, 2016, Pegem Akademi.

9.  Öztürk MO, Uluşahin NA. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları,15. Baskı, Ankara,

2018, Nobel Tıp Kitapevleri.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. X
2 Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. X
3 Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. X
4 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır.
5 Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. X
6 Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
7 Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. X
8 Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. X
9 Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Ara Sınav 1 2 2
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Uygulama) 1 20 20
Final 1 8 8
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Kısa Sınav 2 2 4
Toplam İş Yükü 119
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,76
Dersin AKTS Kredisi 5