Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ekolojik Sosyal Hizmet | SHB 435 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN ZAHİD KARA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN ZAHİD KARA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, küresel ısınma ve çevresel kalkınma söylemlerinde sosyal hizmetin ve sosyal hizmet uzmanlarının rolünü ve fonksiyonlarına ilişkin bir kavrayış geliştirmektir. Ayrıca müracaatçı ve çevresel sistem ilişkisine dair anlayışı güçlendirmek yoluyla bütüncül bir yaklaşım ortaya koymaktır. |
Dersin İçeriği | Sosyal hizmet, ekolojik sistem kuramı, küreselleşme, sürdürülebilir kalkınma, çevresel kalkınma, sosyal adalet, insan hakları, yeşil sosyal hizmet. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çevre ve birey etkileşime dair kavrayış geliştirir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
2 | Küresel ısınma, çevre kirliliği ve sosyal sorunlar arasındaki ilişkiyi kavrar | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Tartışma, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, |
3 | Çevresel koşullar ve birey refahına dair anlayış kazanır. | Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
4 | Çevresel kalkınma ve sosyal hizmet ilişkisini öğrenir. | Problem Çözme, Benzetim, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ekolojiye dair temel kavramlar | Önerilen kaynaklar |
2 | Ekolojik problemler ve sosyal hizmet ilişkisi | Önerilen kaynaklar |
3 | Ekolojik problemler ve küreselleşme | Önerilen kaynaklar |
4 | Ekolojik problemler ve küresel farkındalık | Önerilen kaynaklar |
5 | Ekolojik sistem kuramı -1 | Önerilen kaynaklar |
6 | Ekolojik sistem kuramı -2 | Önerilen kaynaklar |
7 | Ekolojik sosyal hizmet ve insan hakları | Önerilen kaynaklar |
8 | Ekolojik sosyal hizmet ve etik | Önerilen kaynaklar |
9 | Vize haftası | Önerilen kaynaklar |
10 | Ekolojik sosyal hizmet ve dezavantajlı gruplar | Önerilen kaynaklar |
11 | Ekolojik sosyal hizmet ve küresel ısınma | Önerilen kaynaklar |
12 | Ekolojik sosyal hizmette yeni bir tanım: Yeşil sosyal hizmet | Önerilen kaynaklar |
13 | Ekolojik sosyal hizmet uygulaması | Önerilen kaynaklar |
14 | Genel değerlendirme ve tartışma | Önerilen kaynaklar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Önerilen Kaynaklar |
Ders Kaynakları | Berger, R.M. and Kelly, J.J. 1993. Social Work in the Ecological Crisis. Social Work, 38(5):521-526 Coates, J. 2004.Ecology and Social Work: Toward a New Paradigm. Halifax:Fernwood Publishing Co., Ltd. Jones, P. 2010. Responding to the ecological crisis: transformative pathways for social work education, Journal of Socia Work Education, 46(1):67-84 Park,K. 1996. The personal is ecological: Environmentalism of social work. Social Work, 41(3):320-323 Park,K. 1996. The personal is ecological: Environmentalism of social work. Social Work, 41(3):320-323 Park,K. 1996. The personal is ecological: Environmentalism of social work. Social Work, 41(3):320-323 Weiss-Gal, I. 2008. The person-in-environment approach: professional ideology and practice of social workers in Israel. Social Work. http://findarticles.com/p/articles/mi_hb6467/is_1_53/ai_n39397645/ |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |