Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Matematikte Seçme Konular II MAT 476 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MURAT SARDUVAN
Dersi Verenler Doç.Dr. MURAT SARDUVAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Matematik bölümü mezunu öğrencinin bilmesi gereken temel ve genel matematik bilgisi yeterliğini sağlamasına yardımcı olmak. Ayrıca, matematik lisansı sonrası öğrencilerin ÖSYM tarafından yapılan alan bilgisi sınavlarında ya da yüksek lisans başvurusu yapan öğrencilerin bilim sınavlarında daha donanımlı olmalarını sağlamak.

Dersin İçeriği

Cebirden seçme konular, geometriden seçme konular.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 He/she recalls the basic concepts of propositions, quantifiers and sets, which are the basic concepts of mathematics. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
2 He/she knows the basic information about relations and functions. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav,
3 He/she recognizes basic algebraic structures. Problem Çözme, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav,
4 He/she can explain the group and the ring structure. Problem Çözme, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav,
5 He/she recognizes bodies, regions of completeness, ideals. Problem Çözme, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav,
6 He/she can classify the numbers. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav,
7 He/she can solve modular arithmetic problems. Problem Çözme, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav,
8 He/she can determine whether a set is a vector space and whether a set is a subspace for a vector space. Tartışma, Anlatım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav,
9 He/she can solve problems related to matrices and determinants, rank, systems of linear equations. Tartışma, Soru-Cevap, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav,
10 He/she knows the concept of linear transformation, comprehends the structure of the inner product space. Problem Çözme, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav,
11 He/she can distinguish between plane and space analytic geometry. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav,
12 He/she can solve problems related to conversions. Problem Çözme, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav,
13 He/she can classifie and generalize conics. Problem Çözme, Soru-Cevap, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav,
14 He/she can interpret curves in space, circular helix and helix on sphere. Problem Çözme, Tartışma, Anlatım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Önermeler, niceleyiciler, kümeler
2 Bağıntı, fonksiyon, işlem
3 Cebirsel yapılar
4 Gruplar, halkalar
5 Cisim, tamlık bölgeleri, idealler
6 Sayıların sınıflandırılması
7 Modüler aritmetik
8 Vektör uzayları
9 Matrisler ve determinantlar, rank, lineer denklem sistemleri
10 Lineer dönüşümler, iç çarpım uzayları
11 Analitik düzlem, çemberin analitiği, vektörlerin bağımsızlığı, izdüşümü
12 Dönüşümler
13 Konikler
14 Uzay geometri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

M. Bayraktar, Analiz, Nobel yayın dağıtım LTD., Ankara Türkiye, 2010.

F. Akdeniz, Olasılık İstatistik, Baki kitabevi, Adana Türkiye, 2000.

S. Venit, W. Bishop, Elementary linear algebra, PWS publishers, USA, 1985.

B. Karakaş, Ş. Baydaş, Matlab uygulamalı analitik geometri, Palme yayınevi, Ankara Türkiye, 2019.

R. Kaya, Analitik Geometri, Bilim teknik yayınevi, Eskişehir Türkiye, 2021.

A. Sabuncuoğlu, Analitik Geometri, Nobel yayın dağıtım LTD, Ankara Türkiye, 2009.

F Çallıalp , Örneklerle Soyut Cebir, Birsen yayınları, İstanbul Türkiye, 2001.

M. Çaglıyan, N. Çelik, S. Doğan, Adi diferansiyel denklemler, Dora basım dağıtım LTD, Bursa Türkiye, 2010.

Y. Pala, Modern uygulamalı diferensiyel denklemler, Nobel yayın dağıtım LTD, Ankara Türkiye, 2011.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. X
1
2 Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. X
3 Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. X
4 Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
5 Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur.
6 Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. X
7 Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. X
8 Soyut düşünme yeteneğini kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 70
1. Yıl İçinin Başarıya 30
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 4 4
Final 1 16 16
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5