Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dijital Pazarlama UYP 510 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MERVE TÜRKMEN BARUTÇU
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi MERVE TÜRKMEN BARUTÇU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dijital pazarlama dersinin amacı, öğrencilere dijital dünyanın pazarlama faaliyetleri açısından önemini ve kullanımını öğretmek ve uygulamalı olarak bu alanda beceri kazandırmaktır. Bu ders kapsamında, öğrenciler dijital pazarlama stratejileri geliştirmeyi, dijital kanalları etkili bir şekilde kullanmayı, online reklamcılık ve sosyal medya pazarlaması gibi dijital pazarlama araçlarını öğrenmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, dijital pazarlama alanındaki yenilikleri takip etmek ve bunları uygulamak için gerekli becerileri kazandırmayı hedeflemektedir. Bu ders, öğrencilere dijital pazarlama stratejileri konusunda geniş bir bilgi ve anlayış sağlayarak, günümüz iş dünyasında rekabet avantajı elde etmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Bu ders içeriği , dijital pazarlama alanında temel bilgi ve becerileri kapsamaktadır ve öğrencilere pratik uygulamalarla bu bilgileri pekiştirme fırsatı sunmaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dijital Pazarlamanın Tanımı, Önemi ve Tarihi
2 Dijital Pazarlama Stratejisi Oluşturma ve İşletme Stratejisine Uyarlanması
3 Dijital Pazarlamada Karşılaşılan Engeller ve Dikkate Alınması Gereken Noktalar
4 Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Müşteriyi Elde Tutma
5 Sosyal Medya Pazarlaması
6 Mobil Pazarlama
7 Influencer Pazarlaması
8 SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) ve SEM (Arama Motoru Pazarlaması)
9 Ara Sınav
10 Dijital Pazarlama İçin Araştırma Yöntemleri
11 Dijital Pazarlama Yasal ve Etik Konuları
12 Dijital Pazarlama Ölçümü, Analizi ve Raporlama
13 Dijital Pazarlama Trendleri ve Yenilikler
14 Dijital Pazarlama Stratejisi Sunumu ve Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Dijital Pazarlama Stratejileri Çevrimiçi (online) pazarlamaya bütünleşik bir yaklaşım / Simon KINGSNORTH

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Üretim yönetimi ve pazarlamadaki temel kavramları anladığınızı gösterin ve uygulayar
2 Yöneticilerin ve çalışanların organizasyonlarda nasıl etkileşim kurduğuna dair bilgiyi gösterir
3 Üretim yönetimi ve pazarlamanın kurumlar ve / veya bireyler üzerindeki etkisini tanır ve açıklar.
4 Empatik olma ve aktif olarak dinleme becerisini gösterir
5 Resmi ve gayri resmi gruplar içinde etkili bir şekilde iletişim kurar
6 Üretim yönetimi ve pazarlama" sorunlarının temel nedenini tanımlayın ve analiz eder
7 Literatürü profesyonelce gözden geçirin ve yeni araştırma soruları önerir
8 Yönetsel sorunlara uygun çözümler bulur
9 Üretim yönetimi ve pazarlama alanına metodolojik yaklaşımları değerlendirmek için uygulayın
10 Araştırma bulgularını ilgili yazın bağlamında tartışır
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 30
1. Yıl İçinin Başarıya 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)