Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Veri Önişleme Teknikleri | YBS 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRAH AYDEMİR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. EMRAH AYDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Makine öğrenmesi algoritmalarının kullanılabilmesi için en büyük işyükünün olduğu aşama olan veri önişlemenin detaylarına hakim olmak |
Dersin İçeriği | Yapay Zeka, Makine Öğrenmesi, Veri Ön İşleme, SQL, Sınıflandırma Algoritmaları, Kümeleme Algoritmaları, Python |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Verileri önişleme aşamaları uygulayabilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Verilerde temizleme ve dönüştürme işlemlerini yapabilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Proje / Tasarım, |
3 | Veri çoğaltma, üretme ve düzeltme işlemleri yapabilir. | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Python Programlama Dili ve Özellikleri | |
2 | Dosyaları Yeniden Adlandırma ve Birleştirme | |
3 | Dosyaları Parçalama | |
4 | Görüntü Dosyalarını Boyutlandırma ve Görüntü Kırpma | |
5 | Görüntü Dosyalarını Netleştirme ve Görüntü Tespiti | |
6 | Ses Dosyaları Parçalama | |
7 | Ses Gürültü Giderme | |
8 | Metin RegEx İşlemleri ve ara Sınav | |
9 | Metin İstenmeyen Kelime ve Karakter Dönüşümü | |
10 | Metin İçinde Emoji Dönüşümü | |
11 | İç İçe Klasör Yapısındaki Verileri Etiketlendirme | |
12 | Veri Etiketlendirme Stratejileri | |
13 | Öğrenci Uygulama Sunumları | |
14 | Öğrenci Uygulama Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Uygulamalarla Python ve Yapay Zeka, Emrah Aydemir, Nobel Yayınevi, 2022. |
Ders Kaynakları | Uygulamalarla Python ve Yapay Zeka, Emrah Aydemir, Nobel Yayınevi, 2022. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni nesil bilişim temelli iş analitiği tekniklerini kullanabilir ve bu yöntemleri işletme problemlerine uygular | X | |||||
2 | Geliştirilen çözümleri İş Zekası araçları gibi bilişim teknolojileri ile sunar | X | |||||
3 | Operasyonel işlerin yürütülebilmesi için gerekli rutin kararları bilişim teknolojileri yardımıyla verir | X | |||||
4 | Orta ve uzun vadeli stratejik kararları bilişim sistemleri yardımıyla oluşturur | X | |||||
5 | İşletme süreçlerini bilişim sistemleri yardımıyla elektronik biçime dönüştürebilir | X | |||||
6 | Elektronik dönüşümü gerçekleşmiş süreçlerin sürdürülebilirliğine katkı sağlar | X | |||||
7 | Alan ile ilgili temel seviyede literatür taraması yapar | X | |||||
8 | Araştırma metodolojisi hakkında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi bilişim konularına uygular | X | |||||
9 | Takım çalışmalarında ekip içi iletişimi sağlayarak çalışma grubuna liderlik yapar | X | |||||
10 | Bilişim projeleri yönetiminde grup iletişimi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 6 | 2 | 12 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |