Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
El-Hasâis Okumaları | ARD 611 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SIHAN MOHAMMED |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SIHAN MOHAMMED, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | El-Hasâis Kitabı, filoloji üzerine yazılmış en önemli kitaplardan biridir. Arapça dil dersinin gelişiminin şaşırtıcı bir tablosu, çünkü kitap, her şeyin bir bilim olduğu bir çağda ortaya çıktı ve bu çağda din bilimi dünyevi ile birleştirildi. Bu kitabı okumanın amacı, Arap dilinin dil özelliklerini, gramer ve anlam avantajlarını inceleyerek Arap dilinin sırlarını öğrenmek ve Arap dilinin gerçek sebeplerini açıklığa kavuşturmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu kitap çeşitli konuları içermektedir; Modern çağda dilbilimsel çalışmalarla ilgili olanlar dahil. Bu nedenle, bir dil ansiklopedisi olarak kabul edilir, bu nedenle genel bilgi arayanlara değil, farklı ilgi alanlarına sahip araştırmacıların izleyici kitlesine yöneliktir."Dilbilim" konusunda seçkin bir ders sunar; Çünkü o, Arapça'yı, dilin genel kanunlarına veya genel "karakteristiklerine" ulaşmak için bilimsel bir yaklaşımla inceler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | kitaptan bir metni doğru okur. | Bireysel Çalışma, | Ödev, |
2 | kitaptan bir metinden okuduğunu doğru anlar. | Bireysel Çalışma, | Ödev, |
3 | kitaptan bir metinden anladığını Türkçeye doğru aktarır. | Grup Çalışması, | Ödev, |
4 | Filolojinin temellerini görüntüle | Grup Çalışması, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Filolojinin tanımı. | |
2 | Filolojideki en önemli kaynaklara göz atar. | |
3 | Ibn Jinni'un tanımı. | |
4 | El-Hasâis kitabının önemi ve statüsünün tanımı. | |
5 | Açıklamalı kitaptan bir bölüm okur. | |
6 | Okunan ve anlatılan bölümü Türkçe'ye aktarır. | |
7 | Açıklamalı kitaptan bir bölüm okur. | |
8 | Okunan ve anlatılan bölümü Türkçe'ye aktarır. | |
9 | Açıklamalı kitaptan bir bölüm okur. | |
10 | Okunan ve anlatılan bölümü Türkçe'ye aktarır. | |
11 | Açıklamalı kitaptan bir bölüm okur. | |
12 | Okunan ve anlatılan bölümü Türkçe'ye aktarır. | |
13 | Açıklamalı kitaptan bir bölüm okur. | |
14 | Okunan ve anlatılan bölümü Türkçe'ye aktarır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | er-Raci?i, ?Abduh. ?İlmu’l-Lugati’t-Ta?bi?i ve ta?limü’l-?Arabiyye. İskenderiye: Daru’l-Ma‘rifeti'l-Camia, 1995. es-?ali?, ?ub?i. Diras?atun fi Fı?hi'l-Luga. Beyrut: Daru’l- ‘İlm li'l-Melayin, 2009. es-Samarrai, İbrahim. ed-Delaletu Beyne's-Selb ve'l- Icab. Mecelletu Mecmeu'l-lugati'l-?Arabiyye, ?ahire. 66-88: no: 73 (1993). |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 50 |
1. Pratik | 25 |
2. Pratik | 25 |
Toplam | 50 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 2 | 25 | 50 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |