Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Temel Eğitimde Bütünleştirme Uygulamaları SNF 509 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BİLGİÇ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BİLGİÇ,
Dersin Yardımcıları

Dr. Öğr. Üyesi EMRAH BİLGİÇ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Özel eğitimde eğitsel yerleştirme, en az kısıtlayıcı ortam ilkesi, bütünleştirme uygulamaları, başarılı kaynaştırma uygulamaları, davranış yönetimi, öğretimsel uyarlamalar, sorunlar ve çözüm yolları.

Dersin İçeriği

Özel eğitimde yerleştirme yaklaşımları: birlikte ve ayrı eğitim; bütünleştirmenin tanımı; en az kısıtlayıcı eğitim ortamı kavramı, tarihçesi, yasal dayanakları ve türleri; destekleyici özel eğitim hizmetleri: danışmanlık, sınıf-içi destek ve kaynak oda; bütünleştirmede işbirliği: tanımı, önemi ve türleri; Türkiye'de bütünleştirme süreci: geçmişte ve günümüzde bütünleştirme; Türkiye'de özel eğitimle ilgili yasal düzenlemelerde bütünleştirme; bütünleştirmenin başarısını etkileyen etmenler; bütünleştirmeyle ilgili araştırmalar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenci özel eğitim ve bütünleştirme uygulamalarını tanımlar, kapsadığı alanda ve günümü özel eğitim ve kaynaştırma anlayışı hakkında araştırmalar yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Performans Görevi,
2 Öğrenci, bütünleştirmeye dayalı ve ayrımcılığa dayalı eğitim arasındaki farkları ortaya koyacak çalışmalar yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 Öğrenci, bütünleştirmenin aşamaları, bileşenleri ve türleri hakkında araştırma yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
4 Öğrenci, tanı (zihinsel engellilik, otizm gibi), çevresel (yoksulluk gibi) ve sosyal (dil ve kültürel farklılıklar gibi) dezavantajlara bağlı özel gereksinim türleri hakkında bilgi verir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
5 Öğrenci, özel eğitim ve bütünleştirme uygulamalarında aile eğitiminin önemi hakkında bilgi verir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
6 Öğrenci, özel ihtiyaçları olan bireylerle çalışırken temel eğitim becerileri hakkında bilgi verir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel Eğitimde Kaynaştırma Uygulamalarının tanımı/tarihi ve araştırma sunumu. İlgili ders notları, makale ve tezler.
2 Temel Eğitimde Kaynaştırma Uygulamalarının yasal süreçler ve araştırma sunumu. İlgili ders notları, makale ve tezler.
3 Kaynaştırma öğrencilerinin genel özellikleri ve araştırma sunumu. İlgili ders notları, makale ve tezler.
4 Kaynaştırma öğrencilerinin genel özellikleri ve araştırma sunumu. İlgili ders notları, makale ve tezler.
5 Başarılı kaynaştırma uygulaması için gerekli unsurlar ve önemi (Öğretmen) ve araştırma sunumu. İlgili ders notları, makale ve tezler.
6 Başarılı kaynaştırma uygulaması için gerekli unsurlar ve önemi (Öğrenci) ve araştırma sunumu. İlgili ders notları, makale ve tezler.
7 Başarılı kaynaştırma uygulaması için gerekli unsurlar ve önemi (Veli) ve araştırma sunumu. İlgili ders notları, makale ve tezler.
8 Başarılı kaynaştırma uygulaması için gerekli unsurlar ve önemi (Okul Yönetimi) ve araştırma sunumu. İlgili ders notları, makale ve tezler.
9 Başarılı kaynaştırma uygulaması sürecinde destek hizmetler /ek hizmetler ve araştırma sunumu. İlgili ders notları, makale ve tezler.
10 Başarılı kaynaştırma uygulaması sürecinde fiziksel / öğretimsel uyarlamalar ve araştırma sunumu. İlgili ders notları, makale ve tezler.
11 Temel Eğitimde Kaynaştırma Uygulamaları öğretimi konusunda gerçekleştirilmiş olan güncel araştırmalar ve araştırma sunumu. İlgili ders notları, makale ve tezler.
12 Temel Eğitimde Kaynaştırma Uygulamaları öğretimi konusunda gerçekleştirilmiş olan güncel araştırmalar ve araştırma sunumu. İlgili ders notları, makale ve tezler.
13 Temel Eğitimde Kaynaştırma Uygulamaları öğretimi sürecinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm yolları ve araştırma sunumu. İlgili ders notları, makale ve tezler.
14 Temel Eğitimde Kaynaştırma Uygulamaları öğretimi sürecinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm yolları ve araştırma sunumu. İlgili ders notları, makale ve tezler.
Kaynaklar
Ders Notu

İlgili ders notları.

Ders Kaynakları

Batu, S., ve İftar, G. K., (2010), Kaynaştırma: Ankara: Kök Yayıncılık.

Downing, E.J. ve Eichinger, J. (2003). Creating learning opportunities for students with severe disabilities in inclusive classrooms. Teaching Exceptional Children, 36, 26-31.

Diken, İ. H. (Ed.) (2008). İlköğretimde kaynaştırma. Ankara: PEGEM Akademi.

Rayner, C, & Fluck, A. (2014). Pre-service teachers’ perceptions of simSchool as preparation for inclusive education: a pilot study. Asia-Pacific Journal of Teacher Education. 42, 212-227.


Sucuoğlu, B., ve Kargın, T. (2006), İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları Yaklaşımlar Yöntemler Teknikler, İstanbul: Morpa Kültür Yayınları Ltd. Ş.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar. X
2 Bilimsel çalışmada uyması gereken etik kuralları bilir. X
3 Sınıf Öğretmenliği alanı ile ilgili yerli yabancı literatürü takip eder. X
4 Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular. X
5 Bilimsel araştırmalar için veri toplar, toplanan verileri analiz eder, analiz edilen verileri yorumlar. X
6 Bilimsel çalışmalar için resmi ve özel kuruluşlarla kurallara uygun olarak iletişim kurar. X
7 Bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır. X
8 Bilimsel araştırma için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
9 Ulusal ve uluslar arası eğitim sitemlerinin yapısı ve tarihsel gelişimini bilir. X
10 Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilere, öğretim yöntem-tekniklerine, ölçme-değerlendirme yöntemlerine yönelik geliştirme çalışmaları yapar. X
11 Türk Eğitim Sisteminde karşılaşılan sorunlara bilimsel çözümler üretir. X
12 İlkokula yönelik disiplinlerde bilimsel çalışmalar yürütür. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 2 20 40
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Final 16 3 48
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6