Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Proje MDR 522 2 0 + 0 0 24
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ABDURRAHMAN HENDEK
Dersi Verenler Prof.Dr. YUSUF GENÇ, Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ŞENTEPE LOKMANOĞLU, Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN, Doç.Dr. ABDULLAH İNCE, Doç.Dr. ABDURRAHMAN HENDEK, Prof.Dr. HASAN MEYDAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin teorik bilgileri uygulama ortamında ve deneyimli bir manevi danışman gözetiminde gözlem ile bütünleştirmeleri ve deneyimlerini raporlaştırıp projelendirmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Literatür Taraması

Araştırma Yöntemleri

Veri Toplama

Veri Analizi

Gözlem ve Uygulama

Proje Yazım Teknikleri

Referans Programları

Proje İnceleme

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Manevi Danışmanlık ve Rehberlik alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama, Proje / Tasarım,
2 Nicel ve nitel araştırma yöntemlerini, tasarımlarını, veri toplama ve analiz etme araçlarını bilir. Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
3 Proje yazım süreci, kaynak gösterimi ve araştırma etiğine ilişkin temel ilkeleri fark eder. Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
4 Manevi danışman nezaretinde manevi danışmanlık gözlem ve uygulamalarını etkili bir şekilde yürütür. Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme , Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Alanında Gözlem ve Araştırmaya Giriş
2 Literatür Tarama
3 İnceleme
4 Bilimsel Araştırmalarda Etik
5 Araştırma Yöntemleri
6 Veri Toplama
7 Veri Analizi
8 Ara Değerlendirme
9 Raporlaştırma
10 Gözlem ve Uygulama
11 Gözlem ve Uygulama
12 Referans Programları
13 Proje Yazımı
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Yıldırım, Ali - Şimşek, Hasan. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin, 2016.

Karasar, Niyazi. Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikleri. Ankara: Nobel Akademik, 2018. 

Creswell, John W. Araştırma Deseni: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. Ankara: Eğiten Kitap, 2017

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Gelişim psikolojisi, gelişim dönemleri ve özellikleri ve ruh sağlığı ve ruhsal problemlere ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir
2 Manevi danışmanlık ve rehberliğin gerektirdiği düzeyde temel dini bilgiler ve Tasavvuf, İslam Felsefesi ve Kelam gibi İslami düşüncenin temel elemanlarına hakimdir
3 Manevi danışmanlık ve rehberlik konusundaki mesleki etik ilkeleri bilmek ve meslek hayatında bunlara taviz vermeden uymak
4 Manevi danışmanlık ve rehberliği farklı bağlamlarda (hastane, ceza infaz evleri vb.) o bağlamların koşullarına ve danışanın özelliklerine göre uygulayabilme X
5 Manevi danışmanlık ve rehberlik ile ilgili literatüründe yer alan kuramsal ve uygulamalı bilimsel çalışmaları takip edebilme ve bu alanda belirli düzeyde araştırma yapabilme X
6 Genelde seküler danışmanlıkta ve özelde manevi bakım ve danışmanlıktaki yaklaşım ve kuramları tanıma ve kendi sorumluluk alanında olanları uygulayabilme
7 Farklı kültür, inanç, düşünce ve demografik yapıların farkında olma ve manevi danışmanlık uygulamasında bu konuları dikkate alarak ön yargılardan kaçınma
8 Manevi danışmanlığın temel hedefinin danışanların öznel ve nesnel iyiliklerini sağlama ve morallerini yüksek tutmak olduğu bilinci ile hareket etme
9 Dinin bilgi, inanç, duygu, etki ve davranış boyutlarını etik ilkelere bağlı olarak ve danışanın isteği çerçevesinde manevi bakım ve danışma ilişkisi içinde etkili bir biçimde kullanabilme
10 Geleneksel ve çağdaş teolojik düşünme biçimlerini tanıma ve bunları danışanlarıyla manevi bakım ve danışmanlık uygulamasında kullanabilme
11 Bir manevi danışman adayı olarak kendi kişisel gelişimini takip etme ve düzenli olarak güçlü ve zayıf yönleri konusunda farkındalığını gözden geçirme alışkanlığı kazanma
12 Manevi danışmanlık ve rehberliğin ne olduğunu kavrama ve onu diğer bakım yönelimli iletişim biçimlerinden ayıran özellikleri kavrama
13 Başlangıcından sonlandırılıncaya kadar bir manevi danışmanlık görüşmesini, tüm süreçleri ve aşamalarıyla birlikte etkili bir şekilde yürütebilme ve sonlandırabilme X
14 Danışma görüşmesinde genel olarak iyi bir nitel ortam yaratma (olumlu kabul, saydamlık ve empati)
15 Danışmada danışma becerilerini (dinleme, aynalama vb.) iyi düzeyde kullanma X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Proje / Tasarım 1 510 510
Performans Görevi (Uygulama) 14 6 84
Toplam İş Yükü 594
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 23,76
Dersin AKTS Kredisi 24