Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Tabakalaşma ve Sosyal Hizmet | SHD 619 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İHSAN KUTLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi İHSAN KUTLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyal tabakalaşma olgusunun sosyal hizmet konularıyla ilişkisini öğretmek |
Dersin İçeriği | Sosyal tabakalaşma kavramı, Sosyal tabakalaşma kuramları, Toplumsal eşitsizlikler, Sosyal hayatta eşitsizlikler, Sosyal hizmet konularıyla sosyal tabakalaşmanın ilişkisi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal tabakalaşma kavramı ve kuramları öğrenilir | ||
2 | sosyal hizmet ve sosyal tabakalalşma ilişkisi açıklanır |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders hakkında bilgilendirme | |
2 | Sosyal tabakalaşma | |
3 | Eşitsizlikler | |
4 | Tabakalaşma ve eşitsizlik kuramları - I | |
5 | Tabakalaşma ve eşitsizlik kuramları - II | |
6 | Tabakalaşmanın Ölçümü | |
7 | Yoksulluk ve eşitsizlik | |
8 | Sağlık ve eşitsizlik | |
9 | Kültür ve eşitsizlik | |
10 | Eğitim ve eşitsizlik | |
11 | Sosyal hizmette tabakalaşma konuları | |
12 | Müracaatçı profilleri ve eşitsizlik ilişkisi | |
13 | Sosyal hizmet ve sosyal tabakalaşma I | |
14 | Sosyal hizmet ve sosyal tabakalaşma II |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Lütfi Sunar, Toplumsal Tabakalaşma
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki bilgiye sahip, teorik bilgiyi çalışma ortamlarında kullanabilir, insan ilişkileri ve iletişim yeteneğine sahip, ekip çalışması yapabilir. | ||||||
2 | Dünya ve Türkiye´deki risk gruplarını tanır ve bilir. | ||||||
3 | Risk gruplarının (çocuk, genç, yaşlı, engelli, aile, kadın) sebepleri konusunda bilgi sahibidir | ||||||
4 | Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir. | ||||||
5 | Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
6 | Araştırma tasarlar, veri toplar, verileri analiz eder ve elde edilen bulguları yorumlar. | ||||||
7 | Sosyal hizmetle ilgili bilimsel yaklaşımları öğrenir, alanla ilgili yenilikleri takip eder. | ||||||
8 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
9 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 3 | 36 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |