Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Karşılaştırmalı Aile Politikaları SHD 613 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HASAN HÜSEYİN TAYLAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, farklı refah modelleri ışığında aile politikalarını değerlendirmek, ilgili politikaları eleştirel bir şekilde incelemek ve mikro, mezzo ve makro ölçekte aileye yönelik politikalar önermek şeklindedir.

Dersin İçeriği

14 haftalık ders boyunca farklı refah modelleri üzerinden ülke örnekleri referans alınarak aile politikaları incelenecek, her bir model eleştirel olarak incelenecek, güncel sorunlara bağlı olarak aile kurumunun ihtiyaçları değerlendirilecek ve öğrencilerin ilgili bağlamda bütüncül öneriler geliştirebilmesi hedeflenecektir. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ödev, Tartışmalı Ders, Teorik Ders, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Ödev, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Aile Kurumuna Tarihsel Bakış
2 Modern ve Post-Modern Bakış Açılarına Göre Ailenin İşlevlerinin Ele Alınması
3 Refah Devletlerine Tarihsel Bakış
4 Kalıntı ve Kurumsal Refah Devletleri Modellerini Ülkeler Bazında İnceleme
5 Esping-Andersen'in Refah Devleti Sınıflandırmasını İnceleme
6 Muhafazakar Model, Aile Kurumu ve Almanya Örneği
7 Liberal Model, Aile Kurumu, İngiltere ve Amerika Örneği
8 İskandinav Modeli, Aile Kurumu, İsveç, Norveç ve Danimarka Örneği
9 Güney Avrupa Modeli, Aile Kurumu, İtalya ve Fransa Örneği
10 Refah Rejimleri Açısından Türkiye'nin Aile Politikalarının İncelenmesi
11 Güncel Sorunlar Işında Aile Politikalarının İncelenmesi
12 Aile Politikalarına İlişkin Mikro Düzeyde Öneriler Geliştirme
13 Aile Politikalarına İlişkin Mezzo Düzeyde Öneriler Geliştirme
14 Aile Politikalarına İlişkin Makro Düzeyde Öneriler Geliştirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleki bilgiye sahip, teorik bilgiyi çalışma ortamlarında kullanabilir, insan ilişkileri ve iletişim yeteneğine sahip, ekip çalışması yapabilir.
2 Dünya ve Türkiye´deki risk gruplarını tanır ve bilir.
3 Risk gruplarının (çocuk, genç, yaşlı, engelli, aile, kadın) sebepleri konusunda bilgi sahibidir
4 Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir.
5 Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir.
6 Araştırma tasarlar, veri toplar, verileri analiz eder ve elde edilen bulguları yorumlar.
7 Sosyal hizmetle ilgili bilimsel yaklaşımları öğrenir, alanla ilgili yenilikleri takip eder.
8 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma.
9 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)