Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kültürlerarası Sosyal Hizmet | SHD 610 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YUSUF GENÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Farklı kültürlerden gelen insanların bir arada yaşamalarındaki iletişim ve uyum sıkıntılarının giderilmesi, evlilik yaparak aile kurması veya boşanma sonucu ortaya çıkabilecek eş ve çocuklarla ilgili problemler konusunda gereken akademik ve mesleki yeterliliklerin öğrencilere kazandırılması hedeflenmektedir |
Dersin İçeriği | Dersin içeriğinde; çokkültürlülük kavramı, Dünyada ve Türkiye'de çokkültürlülükle ilgili gelişmeler, sosyal hizmetin çokkültürlülükle ilişkisi konuları ve ilgili konularla alakalı olarak kitap analizleri yer almaktadır.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1 | Örnek Olay, Teorik Ders, | Sınav, Ödev, |
2 | 1,2 | Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | Sözlü Sınav, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kültür kavramı ve diğer kavramlar | |
2 | Kültürel çoğulculuğu anlama | |
3 | Çokkültürcülük teorileri | |
4 | Küreselleşme bağlamında çokkültürcülük tartışmaları | |
5 | Kültürlerarası sosyal hizmet: Değerler | |
6 | Kültürlerarası çalışmayı sosyal hizmet müracaatçılarında uygulama | |
7 | Türkiye’de çokkültürcülük tartışmaları | |
8 | Ara sınav | |
9 | Göç olgusu bağlamında çokkültürcü sosyal hizmet | |
10 | Batı-Doğu ekseninde çokkültürcülüğe yaklaşım ve tartışmalar | |
11 | İslamofobi, ırkçılık, zenofobi, nefret suçu kavramlarının kültürel çeşitlilik açısından yorumu | |
12 | Asimilasyon, entegrasyon, uyum kavramlarına eleştirel bakış | |
13 | Sosyal hizmetin tanımı ve değerleri bağlamnda çokkültürcülüğe alternatif öneriler | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Önerilen Kaynaklar |
Ders Kaynakları | Literatürdeki makaleler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki bilgiye sahip, teorik bilgiyi çalışma ortamlarında kullanabilir, insan ilişkileri ve iletişim yeteneğine sahip, ekip çalışması yapabilir. | ||||||
2 | Dünya ve Türkiye´deki risk gruplarını tanır ve bilir. | ||||||
3 | Risk gruplarının (çocuk, genç, yaşlı, engelli, aile, kadın) sebepleri konusunda bilgi sahibidir | ||||||
4 | Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir. | ||||||
5 | Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
6 | Araştırma tasarlar, veri toplar, verileri analiz eder ve elde edilen bulguları yorumlar. | ||||||
7 | Sosyal hizmetle ilgili bilimsel yaklaşımları öğrenir, alanla ilgili yenilikleri takip eder. | ||||||
8 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
9 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 2 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 7 | 98 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |