Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sosyal Hizmet Uygulamalarında Sosyal Bilim Yaklaşımı SHD 606 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler

Yeni Nesil Sosyal Sorunlar ve Sosyal Hizmet

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MEHMET ZAFER DANIŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders kapsamında disiplinler arası bir bilim ve meslek olan sosyal hizmetin teorik ve pratik bilgi gövdesine katkıda bulunan diğer disiplinlerin ana yaklaşım ve kuramlarının sosyal hizmet uygulamalarında vaka temelli değerlendirme süreçlerindeki yeri önemi ve işlevselliği üzerinde durularak kuram uygulama bütünlüğü açısından öğrenciye disiplinler arası bir perspektif kazandırılması amaçlanmaktadır. 

Dersin İçeriği

Birey, grup ve toplumların karşılaştıkları sorunların eleştirel bir yaklaşımla anlaşılması  değerlendirme ve analiz çerçevesi doğrultusunda öğrencilere uygulama yeteneği kazandırılması hedeflenmektedir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Anlatım, Sözlü Sınav,
2 Örnek Olay, Ödev,
3 Tartışma, Ödev,
4 Örnek Olay, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sosyal Hizmette Disiplinler Arası Yaklaşım Okuma
2 Sosyal Hizmetin Sosyal Bilimlerle İlişkisinin Tarihsel Arka Planı Okuma
3 Psikoloji ve Sosyal Hizmet Okuma
4 Sosyoloji ve Sosyal Hizmet Okuma
5 Sağlık ve Sosyal Hizmet Okuma
6 Felsefe ve Sosyal Hizmet Okuma
7 Antropoloji ve Sosyal Hizmet Okuma
8 Sosyal Politika ve Sosyal Hizmet Okuma
9 Vize
10 Eğitim ve Sosyal Hizmet Okuma
11 Hukuk ve Sosyal Hizmet Okuma
12 Siyaset ve Sosyal Hizmet Okuma
13 Ekonomi ve Sosyal Hizmet Okuma
14 Tarih ve Sosyal Hizmet Okuma
Kaynaklar
Ders Notu

Danış, M. Z., Güneş, Ö., Gudil, T., Altürk,  Ş., Pınar, N. (2018). “Die Bewertung von Sozialen Dienstleistungen an Senioren Nach der Psychosozialen Entwicklungstheorie von Erikson: Am Beispiel der ProvinzSakarya”, Turkish Journal of Applied Social Work, 1 (1): 35-47.

 

Danış, M. Z., Mısırlı, G. N. (2018). “Sosyal Hizmette Ahlaki Gelişim Kuramının Uygulanması”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(57): 535-544.

Ders Kaynakları

Sheafor, B. W. ve Horejsi, C., J. (2014). Sosyal Hizmet Uygulaması Temel Teknikler ve İlkeler, Ankara: Nika Yayınevi

Danış, M. Z. (2020). Sağlıkta Sosyal ve Güncel Konular, Ankara: Detay Yayıncılık

Danış, M. Z., Erkoç, B. (2021). Sosyal Hizmet Meslek ve Disiplininin Diğer Meslek ve Disiplinler ile İlişkisi, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleki bilgiye sahip, teorik bilgiyi çalışma ortamlarında kullanabilir, insan ilişkileri ve iletişim yeteneğine sahip, ekip çalışması yapabilir. X
2 Dünya ve Türkiye´deki risk gruplarını tanır ve bilir. X
3 Risk gruplarının (çocuk, genç, yaşlı, engelli, aile, kadın) sebepleri konusunda bilgi sahibidir X
4 Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir. X
5 Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir. X
6 Araştırma tasarlar, veri toplar, verileri analiz eder ve elde edilen bulguları yorumlar. X
7 Sosyal hizmetle ilgili bilimsel yaklaşımları öğrenir, alanla ilgili yenilikleri takip eder. X
8 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma.
9 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Sözlü Sınav 1 16 16
Ödev 16 1 16
Ara Sınav 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6