Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkçe Öğretiminde Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri | SNF 605 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DURSUN AKSU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. DURSUN AKSU, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Musa ÇALIŞIR |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunları tespit edebilme, çözüm önerileri sunabilme ve öğretim sürecinin önerilen çözümlere göre yeniden planlayıp uygulayabilme. |
Dersin İçeriği | Temel dil becerileri (dinleme, konuşma, okuma ve yazma), dinleme sorunları, dinleme sorunlarına yönelik çözümler, konuşma sorunları, konuşma sorunlarına yönelik çözümler, okuma sorunları, okuma sorunlarına yönelik çözümler, yazma sorunları, yazma sorunlarına yönelik çözümler, ilkokulda Türkçe öğretimi sürecinin planlanması, etkinliklerinin hazırlanması ve uygulanması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dinleme becerisine yönelik sorunlara farklı çözümler geliştirir ve uygular. | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Konuşma becerisine yönelik sorunlara farklı çözümler geliştirir ve uygular. | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
3 | Okuma becerisine yönelik sorunlara farklı çözümler geliştirir ve uygular. | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
4 | Yazma becerisine yönelik sorunlara farklı çözümler geliştirir ve uygular. | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel dil becerileri (dinleme, konuşma, okuma ve yazma), | |
2 | Temel dil becerileri (dinleme, konuşma, okuma ve yazma), | |
3 | Dinleme sorunları | |
4 | Dinleme sorunlarına yönelik çözümler | |
5 | Konuşma sorunları | |
6 | Konuşma sorunlarına yönelik çözümler | |
7 | Okuma sorunları | |
8 | Okuma sorunlarına yönelik çözümler | |
9 | Ara sınav | |
10 | Yazma sorunları | |
11 | Yazma sorunlarına yönelik çözümler | |
12 | Türkçe öğretimi sürecini yeniden planlama ve uygulama | |
13 | Türkçe öğretimi sürecini yeniden planlama ve uygulama | |
14 | Türkçe öğretimi sürecini yeniden planlama ve uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | (1) Cain, K. (2010). Reading development and difficulties. John Wiley & Sons. (2) Anderson, A. & Lynch, T. (2003). Listening. Oxford: Oxford University Press. (3) Catts, H. W., & Kamhi, A. G. (Eds.). (2005). The connections between language and reading disabilities. Psychology Press. (4) MacArthur, C. A., Graham, S., & Fitzgerald, J. (Eds.). (2008). Handbook of writing research. Guilford Press. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar. | ||||||
2 | Sınıf eğitimi alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde analiz, sentez ve değerlendirmeler yaparak uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, özgün tanım ve sonuçlara ulaşır. | ||||||
3 | Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirerek kullanır ve eğitim teknolojileri aracılığıyla sınıf eğitimi alanına yönelik özgün bir konuda bilimsel çözümler üretip paydaşlarına aktarır. | ||||||
4 | Bilimsel yöntemlere ilişkin üst düzey beceriler kazanarak sınıf eğitimi alanındaki bilimsel araştırmalarda yeni ve karmaşık düşüncelerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. | ||||||
5 | Sınıf eğitimi alanında yeni yöntem, düşünce ve tasarımlarla özgün bilimsel araştırmayı bağımsız olarak yürüterek yaptığı yayınlarla alanına katkıda bulunur. | ||||||
6 | Üst düzey zihinsel becerileri kullanarak sınıf eğitimi alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | ||||||
7 | Yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunarak alanına yönelik normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | ||||||
8 | Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek sınıf eğitimi alanında etik kurallara uygun biçimde sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanıp bilimsel araştırmalar yaparak yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |